• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072517311
  • خبرنگار : 71610

توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره تهیه طرحی برای ارسال کمک به غزه

توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره تهیه طرحی برای ارسال کمک به غزه

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از توافق با رژیم صهیونیستی بر سر تهیه طرحی برای ارسال کمک‌ به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صبح امروز (سه‌شنبه) در این باره اظهار کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی توافق کردند که راه‌هایی را برای وارد کردن کمک‌های بین‌المللی به نوار غزه ایجاد کنند.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، بلینکن پس از یک رایزنی هشت ساعته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به درخواست ما، آمریکا و اسرائیل توافق کردند طرحی را تهیه کنند که ارسال کمک‌های بشردوستانه از کشورهای اهداکننده و سازمان‌های مختلف برای رسیدن به غیرنظامیان در غزه ممکن می‌سازد.

بلینکن همچنین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور و عبدالله دوم، پادشاه اردن بر سر اهمیت تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان در نوار غزه توافق کردند.

در بیانیه پنتاگون در این باره آمده است: آمریکا بر تضمین دستیابی اسرائیل به کمک‌های لازم برای دفاع از خود تاکید دارد و به همین دلیل واشنگتن حضور خود در منطقه را تقویت کرده است.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته خواستار خروج بیش از یک میلیون ساکن شمال نوار غزه از این منطقه در راستای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات زمینی در این باریکه شده است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی در غزه پاسخ مقاومت را به همراه داشته است و در همین راستا «ابو حمزه»، سخنگوی نظامی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی یکشنبه شب در این باره خاطرنشان کرد که مبارزان فلسطین از ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه استقبال می‌کنند چراکه یک جهنم وسیع را برای نیروهای آن تدارک دیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha