• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402072416849
  • منبع : سازمان تبلیغات اسلامی

«امام محله‌ها» گره‌های کور حاشیه‌ شهرهای بزرگ را باز می‌کنند

«امام محله‌ها» گره‌های کور حاشیه‌ شهرهای بزرگ را باز می‌کنند

نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی بر افزایش توسعه فرهنگی مساجد و نقش امام محله‌ها تاکید کرد و گفت: مساجد کارکردهای زیادی دارند که اگر امام محله‌ها هم به آن اضافه شوند و نقش خود را بدرستی ایفا کنند، می‌توانند در مسئله خدمت به جامعه، پرچم‌دار و راهبر باشند.  

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مساجد ابزارهای مناسبی برای سنجش پیشرفت جامعه هستند، گفت: باید توسعه فرهنگی و نقش امام محله را بیشتر کرد. مسجدی که رویکرد بهتری در مسائل دارد، بهتر نسبت به پدیده‌ها واکنش نشان می‌دهد و هرچه حضور مردم در این سنگر بیشتر باشد، پیشرفت مردم آن منطقه را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که در برخی مساجد، هنگام برپایی نماز جماعت جای سوزن انداختن نیست و مردم در صفوف به‌هم فشرده حضور دارند؛ بنابراین اگر در برخی محله‌ها و مناطق، بین مردم و مسجد فاصله افتاده‌ است به دلیل عدم توسعه و مشکلات زیر ساختی نیست بلکه بخشی از آن بخاطر مسائل فرهنگی است.  

این نماینده استان کرمانشاه در مجلس با اشاره به وجه دیگری از اهمیت فعالیت امام محله‌ها خاطرنشان کرد: امام محله‌ها در مساجد می‌توانند منویات حاکمیت را به مردم منتقل کنند و با حضور آنها هم تعاملات و هم ارائه خدمات بهتر می‌شود که بسیار ارزشمند است چون با رسالت روحانیت ارتباط دارد.  

وی توضیح داد: روحانیت همیشه در گره‌گشایی از مردم پیشتاز بوده و امام محله‌ها هم به عنوان یکی از اقشار فعال در عرصه‌ کارهای جهادی و خدمت‌رسانی به مردم نقش دارند و می‌توانند گره‌های کوری که در برخی مناطق و حاشیه‌های شهرهای بزرگ وجود دارد، باز کنند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در ادامه بیان کرد: امام محله‌ها به دلیل اینکه تمام هم و غم‌شان صرف وقت برای مردم محله است خود به خود این فرصت پیش می‌آید تا در دل جوانان نفوذ کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند و در کنار مردم باشند. اگر مشکلات زیر ساختی در محله باشد می‌توانند با مردم آن را حل کنند که هم باعث جذب جوانان می‌شود و هم توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. 

این نماینده مجلس با اشاره به نقش مساجد در شرایط ابتدای انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: در اوایل انقلاب مساجد به عنوان یکی از کانون‌های تجمع و تحرکات انقلابی بودند و در واقع کانون‌هایی محسوب می‌شدند که حتی در شدیدترین شرایط جنگ، پناهگاه مردم در مواقع بمباران بودند. این روند تداوم یافت و اخیرا در روزهای شیوع ویروس کرونا هم شاهد این نقش مساجد بودیم. درحقیقت در همه زمان‌های حساس مساجد پای کار بودند.  

حسینی‌کیا در پایان با اشاره به اینکه مساجد کارکردهای زیادی دارند، گفت: اگر امام محله‌ها به کارکرد مساجد اضافه شوند و نقش خود را بدرستی ایفا کنند، می‌توانند در خدمت به جامعه، پرچم‌دار و راهبر باشند. به هرحال مساجد میدان‌دار عرصه جهاد تبیین هستند و با منبر و مستمعانی که دارند و مخصوصا با ارتباطاتی که با جوانان می‌توانند داشته باشند، این قابلیت برایشان ایجاد می‌شود که در عرصه جهاد تبیین نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند و توطئه‌های دشمن را خنثی سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha