• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403070504002
  • خبرنگار : 71461

کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» رونمایی شد

کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» رونمایی شد

در آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر، از کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» با حضور علما و برگزیدگان این رویداد، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در پنج فصل تألیف و در آن، به بیان منشور جایزه جهانی شهید صدر شامل اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات آن که نام نظریه‌پرداز معاصر و اندیشمند شهید سیدمحمدباقر صدر را گرفته، پرداخته شده است.

در مقدمه این کتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگزاری جایزه جهانی صدر و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نوشته است: برای باور به تحول در علوم انسانی اسلامی باید ابتدا به تأثیر آن در تحولات بزرگ جهانی باور داشت؛ انقلاب اسلامی، حقیقت روشنی است بر تحول آفرینی علومی که در حجره های حوزه های دینی خوانده شد.

او در  این متن این پرسش را مطرح کرده است که «اگر ایمان به این تأثیر در تحول داریم، حال سؤال این است برای بسط دامنه آن در شعاع جهانی، چه باید کرد؟»

فصل اول این کتاب به «جایزه شهید صدر؛ درگاهی برای توجه به علوم انسانی-اسلامی با رویکرد بین‌المللی» پرداخته شده است. فصل دوم نیز درباره «بین‌المللی سازی علوم انسانی-اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» است. در فصل سوم، «بین‌المللی سازی علوم انسانی ـ اسلامی، واقعیت‌ها و ظرفیت‌ها» مورد بحث قرار گرفته است و فصل چهارم به موضوع «بین‌المللی‌سازی علوم انسانی اسلامی، برخی چالش‌ها در رویکردهای عملی و نظری» اختصاص دارد. فصل پنجم و پایانی نیز «جایزه‌ای به نام و یاد شهیدی بر صدر دانش و اندیشه» نام دارد.

نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف حمایت از نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی ـ اسلامی در سطح جهانی، ۵ مهرماه در شهر قم به کار خود پایان داد. در آیین پایانی نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر علاوه‌بر معرفی برگزیدگان، از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» و «آثار برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی شایسته ارائه جهانی است، رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha