• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402071711843
  • خبرنگار : 50026

در راستای حفظ و تثبیت مالکیت موقوفات؛

۱۳۰۰ سند موقوفات خراسان جنوبی صادر شد

۱۳۰۰ سند موقوفات خراسان جنوبی صادر شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی از صدور هزار و ۳۰۰ سند موقوفه در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این درحالی است که سهمیه درنظر گرفته شده برای امسال، صدور ۸۰۰ سند بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد محمدزاده، امشب، ۱۷ مهر با تبریک هفته وقف، با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار و ۳۰۰ سند برای موقوفات صادر شده است، به رسانه‌های گروهی گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان امسال این رقم به بیش از ۲ هزار سند می‌رسد.

وی از وقف به عنوان سنت حسنه نام برد و با بیان اینکه باید به نیت واقف عمل شود، یادآور شد: با همه توان برای سند دار کردن موقوفات پیش می رویم و بارها برای اجرایی شدن این مهم به همراه مدیرکل اوقاف در شهرستان ها حضور فیزیکی داشتیم.

به گفته وی در سال های گذشته سهمیه در نظر گرفته شده برای سند دارکردن موقوفات برای این اداره کل ۴۰۰ مورد بود که به ۶۰۰ و امسال به ۸۰۰ مورد رسیده است.

محمدزاده تصریح کرد: از زمان قبول مسئولیت (از ۲.۵ سال گذشته) تا کنون سه هزار و ۴۶۷ مورد از موقوفات سند دار شده است که مقایسه این آمار با مدت مشابه نشان از رشد ۲ برابری دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات کار سختی است و گاهی پلاک‌ها قابل شناسایی نیست، افزود: با این وجود همه پرسنل این اداره کل پای کار هستند و با حضوری جهادی و میدانی در این راستا قدم برمی‌دارند.

محمدزاده بیان کرد: بر اساس آمار ارائه شده خراسان جنوبی سال گذشته در زمینه سنددارکردن موقوفات رتبه اول کشور در میان استانهای طیف ب را کسب کرده است و بر اساس پیش بینی های به عمل آماده و انجام این مهم به تعداد بیش از دو هزار مورد تا پایان سال، امسال هم حائز رتبه اول کشور خواهیم بود.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار هکتار از اراضی موقوفه در قالب هزار و۳۰۰ سند صادر شده است و روند کار ادامه دارد. در زمینه سند دار شدن موقوفات از ابتدای امسال شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس، زیرکوه و نهبندان به ترتیب بیشترین اسناد موقوفه صادر شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha