• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071510141
  • خبرنگار : 50176

توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مناطق مرزی و عشایری کشور

توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مناطق مرزی و عشایری کشور

ایسنا/لرستان مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از توجه ویژه این وزارتخانه به مناطق مرزی و عشایری کشور خبر داد.

علی تیرگیر پانزدهم مهرماه در جلسه‌ با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و شورای معاونین، از توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مناطق مرزی و عشایری کشور خبر داد.

وی ادامه داد: با توجه به عنایت ویژه وزیر آموزش و پرورش به مناطق محروم و لازم‌التوجه کشور، در هفته آینده و برای دومین بار در یک سال اخیر بر مبنای اساسنامه آموزش و پرورش عشایری، سرانه سه برابری به دانش‌آموزان عشایری کشور تعلق می‌گیرد که نشانگر عنایت ویژه وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان مناطق عشایری و در اولویت قرار داشتن حل مشکلات آنهاست.

تیرگیر افزود: تخصیص سهمه ویژه برای دانش‌آموزان مناطق محروم با اولویت مناطق عشایری در دانشگاه فرهنگیان برای سال آینده، اختصاص بیش از ۱۰۰۰ سهمیه در آزمون استخدامی به مناطق عشایری و ساخت فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مناسب برای همه مدارس شبانه روزی کشور از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در راستای گشترس عدالت آموزشی در مناطق محروم خواهد بود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از همراهی و توجه ویژه آموزش و پرورش لرستان به مناطق عشایری گفت: تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان که اصلی‌ترین هدف همه اسناد بالادستی آموزش و پرورش است، متوقف بر تربیت معلمی تمام ساحتی و داشتن محتوا و فضای آموزشی تمام ساحتی است و مدیر مدرسه در این بین در خط مقدم تأثیرگذاری قرار دارد، از این جهت دغدغه مندی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نسبت به مدیران مدارس قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: امروز برای بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان عشایری استان لوازم‌التحریر با کیفیت تهیه شد که صبح امروز ۲۰۰۰ لوازم‌التحریر در مدرسه شبانه‌روزی عشایری حضرت زینب با حضور دریکوند معاون آموزش ابتدایی استان و احمدی مدیر آموزش و پرورش عشایری استان آماده توزیع شد.

تیرگیر همچنین عملکرد آموزش و پرورش لرستان در سنجش دانش‌آموزان مناطق صعب‌العبور عشایری را بسیار قابل تحسین و الگویی مناسب برای سایر استان‌ها دانست.

در ادامه جلسه رضا عزتی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: عشایر استان در لبیک به ولا و نهضت امام در پیروزی انقلاب و هم در هشت سال دفاع مقدس همواره پیش قدم بوده‌اند که تعلق ۲۰ درصد کل شهدای لرستان به عشایر استان نشانگر همین موضوع است، از این جهت توجه به مناطق محروم و عشایری استان از اولویت‌های کاری اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان است. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: در راستای گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم استان، با کمک سازمان نوسازی مدارس در طرح شهید پناهی ۱۶۸ مدرسه برای جایگزینی با مدارس کانکسی و سنگی استان ساخته خواهد شد که تا به این لحظه ۵۵ مدرسه به مرحله بهره برداری رسیده که در سال های اخیر بی سابقه است.

وی گفت: خوشحالیم که جناب تیرگیر خود از فرزندان تحصیلکرده در مدارس عشایری است و به خوبی ظرفیت‌ها و کمبودهای این حوزه را می‌شناسد و امیدواریم با تلاش جهادی وی و همکارانشان بیش از پیش نسبت به تجهیز مدارس به امکانات لازم و همچنین ساخت مدارس عشایری جدید در لرستان اقدام شود.

همچنین دریکوند معاون آموزش ابتدایی لرستان نیز با اشاره به استعداد ناب دانش‌آموزان عشایری گفت: به رغم کمبودها و محدودیت‌ها در مناطق عشایری، دانش‌آموزان این مناطق افتخارآفرینی‌های بسیاری در حوزه‌های علمی ورزشی و پرورشی داشتند و انتظار داریم با تجهیز مدارس عشایری به امکانات آموزشی و بهره‌مندی معلمان از حق کوچ، حق ایاب و ذهاب و سایر حقوق این تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در مناطق عشایری، بیش از پیش تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha