• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072216742
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مطرح کرد:

۵۸۲۴ حلقه چاه آب در لرستان نیازمند نصب کنتور هوشمند

۵۸۲۴ حلقه چاه آب در لرستان نیازمند نصب کنتور هوشمند

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۸۲۴ حلقه چاه آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استان نیازمند نصب کنتور هوشمند هستند.

داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعداد چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری در مصارف شرب، کشاورزی و صنعت استان ۷۵۷۳ حلقه بوده و حجم برداشت آب از طریق این چاه‌ها سالانه ۷۷۲.۸میلیون مترمکعب برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵۸۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که باید برای انسداد آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: برای سال جاری، انسداد ۷۲۲ حلقه چاه غیرمجاز استان هدف‌گذاری شده است که با توجه به امکانات و اعتبارات موجود، این عملیات در دستور کار قرار دارد.

حسن نژاد ادامه داد: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق چاه‌های مجازو غیر مجاز برداشت می‌شود که رقمی قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: مدیریت برداشت آب از طریق چاه‌های مجاز نیز از جمله برنامه‌های شرکت آب منطقه ای لرستان بوده که در سال‌های اخیر با نصب کنتور هوشمند بر روی این چاه‌ها اجرایی شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که حجم برداشت آنها معادل۵.۰۴ میلیون متر مکعب آب بوده و در این رابطه ۱۲ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه به وضعیت منابع آب زیرزمینی در شهریورماه سال جاری اشاره کرد و افزود: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان در شهریورماه سال ۱۴۰۳ نسبت به شهریورماه سال گذشته حدود ۰.۸ متر افزایش یافته که معادل حجمی درحدود ۲۲ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: درحوضه کرخه حجم افزایش آب در شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به شهریورماه ۱۴۰۲ حدود ۳۹ میلیون مترمکعب بوده است. بیشترین افزایش در این حوضه مربوط به دشت الشتر با حدود ۲.۳ متر افزایش سطح آب و افزایش حجمی حدود ۱۴.۷ میلیون متر مکعب است.

حسن نژاد افزود: در حوضه کارون بزرگ با افت ۱۷ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم و بیشترین کاهش سطح آب دراین حوضه مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۰.۸ متر افتِ سطح آب و کسری مخزن حدود ۱۶.۲ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان، ۱۸ تیم گشت و بازرسی فعال شده است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی، مشارکت حداکثری مردم در مدیریت و مصرف بهینه آب می‌تواند نقش موثری در صیانت از این منابع ارزشمند داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha