• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403072217366
  • خبرنگار : 71038

تقدیر عراقچی از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت‌های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی

تقدیر عراقچی از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت‌های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه در حال حاضر فهم مشترکی بین کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر به وجود آمده است که به هر شکل ممکن باید ماشین نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها با مقام های ارشد دولت عراق در مورد تحولات منطقه، با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق ملاقات و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با ابراز انزجار و نگرانی شدید از استمرار نسل کشی رژیم صهیونیستی‌ در غزه و گسترش دامنه تجاوزات رژیم اشغالگر به لبنان، مسئولیت اخلاقی و انسانی - اسلامی کشورهای منطقه برای کمک به کاهش درد و رنج مردم غزه و لبنان را خاطرنشان کرد و ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم لبنان، از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی تقدیر کرد.

عراقچی با اشاره به نقض های فاحش قواعد و هنجارهای حقوق بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی، از جمله حمله هوایی اخیر به مرکز امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز لبنان-سوریه، ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به مردم لبنان را مصداق جنایت جنگی دانست و خواستار محکومیت این جنایات توسط دولت ها و نهادهای ذیربط بین المللی به ویژه کمیته بین المللی صلیب سرخ شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه تهدیدهای این رژیم علیه سایر کشورها را خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه ای عنوان کرد و مسئولیت همه کشورهای منطقه برای جلوگیری از تحمیل یک درگیری تمام عیار بر ملت های منطقه را خاطرنشان کرد.

عراقچی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر فهم مشترکی بین کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر به وجود آمده است که به هر شکل ممکن باید ماشین نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کرد و بر همین اساس لازم است رایزنی ها بین کشورهای متطقه و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل برای بسیج جامعه جهانی علیه تهدیدات و تعدیات رژیم اشغالگر در همه سطوح تقویت شود.

تقدیر عراقچی از دولت عراق به خاطر ارائه حمایت‌های بشردوستانه و پذیرش تعدادی از آوارگان لبنانی



عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق با تاکید بر ادامه موضع اصولی مردم و دولت عراق در حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر اشغالگری و تجاوز، تصریح کرد که در شرایط کنونی کشورهای اسلامی باید هم افزایی بیشتری داشته باشند تا اشغالگران را از ادامه نسل کشی و جنگ افروزی بازدارند.

رئیس جمهور عراق همچنین از تحرکات دیپلماتیک و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران برای بسیج ظرفیت های کشورهای منطقه و سازمان های منطقه ای و بین المللی ذیصلاح جهت مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha