• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403072317380
  • خبرنگار : 71489

بسته خبری شامگاه ۲۲ مهر ایسنا

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر

«خط و نشان یک فرمانده برای دشمن»، «خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان»، ‌«عراقچی در راه مسقط»، «آمادگی ایران برای توسعه همکاری با چین»، «اهدای پیکر یک هنرمند به دانشگاه» و «رجز خوانی طارمی برای قطر» از مهمترین اخبار شامگاهی ۲۲ مهر ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه 

سیاسی- سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی  ‌ضمن تشکر از از پیام‌های محبت آمیز مسئولان و ملت شریف ایران در پی عملیات موفقیت آمیز وعده صادق۲  تصریح کرد: سبزپوشان نیروی هوافضای سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی و هوشیاری و با چشمانی باز، مراقب هستند تا در صورت هرگونه خطا از سوی دشمنان این مرز و بوم، پاسخی سخت و پشیمان کننده بر پیکر پوسیده و رو به اضمحلال دشمن وارد نمایند.

خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان

سیاسی- مسعود پزشکیان و امانوئل مکرون روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تماسی تلفنی درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان گفت‌وگو کردند و راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند. پزشکیان در این مکالمه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس جمهور فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشورهای اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند. او همچنین مواضع اخیر دولت فرانسه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی در لبنان و توقف ارسال سلاح به این رژیم را مثبت ارزیابی کرد.

قالیباف: به‌دنبال آتش‌بس در غزه و لبنان هستیم

سیاسی- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست اتحادیه مجالس کشورهای آسیایی(APA) که در حاشیه برگزاری یک‌صد و چهل‌ و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو برگزار شد با بیان اینکه «اسرائیل ثبات ژئوپلتیکی و تعادل استراتژیکی در منطقه را عمیقاً به خطر انداخته و پا را از حد خود فراتر گذاشته است» تاکید کرد: مایلم به صراحت تاکید کنم ما به دنبال آتش بس در غزه و لبنان هستیم و معتقدیم آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی اگر اراده کنند، می توانند این رژیم را به آتش بس وادار کنند. وی همچنین گفت: من به مقام‌های دولت لبنان اطمینان دادم که ایران از توافقی که دولت، ملت و مقاومت لبنان از آن حمایت کند، پشتیبانی خواهد کرد. ما صلح پایدار را دوست داریم اما فکر می کنیم صلح تنها زمانی میسر است که کسانی که کودکان را می کشند و بر سر جنازه آنها می‌خندند، توسط جهان منزوی و محکوم شده باشند.

عراقچی در راه مسقط

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جهان- سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده بود بعد از دیدار رایزنی با مقامات بغداد راهی مسقط شد. این سفر در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای وی در ارتباط با آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. عراقچی پیش از این به لبنان، سوریه، عربستان و قطر نیز سفر کرده بود.

هشدار ایران به کشورهای منطقه

جهان- سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: منطقه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد و همه کشورهای منطقه باید برای توقف جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان تلاش‌هایشان را مضاعف کنند. وی همچنین ضمن یادآوری رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت و ثبات منطقه، جلوگیری از تشدید وضعیت امنیتی در منطقه غرب آسیا را مستلزم توقف فوری جنایات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان دانست و مسئولیت آمریکا و دیگر کشورهای صادرکننده تسلیحات مرگبار به این رژیم را خاطرنشان کرد.

آمادگی ایران برای توسعه همکاری با چین

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر
پرچم کشورهای چین(راست) و ایران(چپ)

اقتصادی- علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین در نشستی صمیمی که با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی ایرانی مقیم چین در سفارت‌خانه ایران در ‌پکن برگزار شد، پیام سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران را برای  فعالان تجاری ایرانی مقیم چین قرائت کرد. در این پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر روابط تاریخی و دیرینه، تعهد به همکاری‌های دوجانبه، پشتیبانی از مواضع راهبردی و توسعه همکاری در زمینه‌های جدید گفت: مایلم آمادگی ایران را همکاری در زمینه‌های تنوع بخشی در ظرفیت‌های تولیدی، استخراج و بهره برداری از منابع معدنی، توسعه تجارت و همچنین سرمایه گذاری‌های مشترک اعلام کنم.

وعده بورسی رئیس صندوق توسعه ملی

اقتصادی- مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی اعلام کرد: تا پایان سال برای پرداخت مابقی تعهد خود به بازار سرمایه زمان داریم اما اگر سازمان بورس درخواست کند که زودتر پرداخت شود امکان فوری پرداخت وجود دارد و می‌تواند همین فردا یا در ماه‌های آینده باشد. ما تاریخی را مشخص نمی‌کنیم و منتظر درخواست سازمان بورس هستیم؛ صندوق توسعه ملی از ۵۱۰ میلیون دلار تعهد ارزی که به سازمان بورس داشته تا کنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که بنا به گفته رئیس صندوق در صورت درخواست سازمان بورس، آمادگی پرداخت آن وجود دارد.

اهدای پیکر یک هنرمند به دانشگاه

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر
امین الله رشیدی خواننده فقید موسیقی ایرانی

فرهنگی و هنری- امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت؛ به فرزند این هنرمند فقید قرار است پیکر او برای تحقیقات به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شود. رشیدی (متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۰۴) خواننده و آهنگساز ایرانی است. آهنگسازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و در مدت فعالیت مستمرش در حوزه موسیقی بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته‌ است.

رجز خوانی طارمی برای قطر

خط و نشان یک فرمانده برای دشمن/ خیز ایران و فرانسه برای آتش بس در لبنان/ رجز خوانی طارمی برای قطر
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران

ورزشی- مهدی طارمی مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران در حاشیه نخستین جلسه تمرین این پیش از مسابقه با قطر در امارات درباره انجام این مسابقه در کشور ثالث و سلب میزبانی در ایران گفت: زمانی که در کشور خودمان بازی می‌کنیم، حضور هواداران تاثیر دارد و انگیزه می‌گیریم؛ با شرایطی که اتفاق افتاده ناراحت هستیم اما بهانه نمی‌کنیم چون آمده‌ایم که بازی خوبی انجام دهیم تا راه خود را برای ادامه کار هموار کنیم.  تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، سه شنبه شب در ورزشگاه راشد دوبی میزبان قطر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha