• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402071509729
  • خبرنگار : 50022

فرمانده انتظامی البرز:

در یک ماه و نیم اخیر ۵ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از البرز طرد شده‌اند

در یک ماه و نیم  اخیر ۵ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از البرز طرد شده‌اند

ایسنا/البرز فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه اخیرا جوی درباره اتباع خارجی برای به چالش کشیدن کشور به راه افتاده است، گفت: اتباعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند طبق روال همیشگی طرد می‌شوند و اخیرا حدود ۵ هزار نفر از البرز رد مرز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند روز شنبه ۱۵ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته فراجا در ستاد فرماندهی استان البرز برگزار شد، در خصوص حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان البرز، گفت: اتباعی که غیرمجاز هستند طبق روال همیشگی طرد می‌شوند ولی آنهایی که دارای کارت هویت هستند در این کشور به طور قانونی سالیان سال است که بوده‌اند.

وی تصریح کرد: هر کسی که در کشور اقدام غیرقانونی داشته باشد چه ایرانی و  چه افغانستانی با وی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی البرز درباره جوی که اخیراً درباره حضور این اتباع در کشور راه افتاده است، گفت: در مجموع فضا آلوده شده و جوی راه انداخته‌اند که کشور را دچار چالش کنند ولی ما طبق روال طرد اتباع غیرمجاز را داریم و در این یک ماه و نیم بیش از پنج هزار نفر با همکاری اداره اتباع از طریق مرز دوغارون طرد شده‌اند.

سردار هداوند در ادامه با نقش فراجا در زندگی مردم اشاره و اعلام کرد: بیشترین ماموریت‌ها در مجموعه اقدامات دولتی در اختیار نیروی انتظامی است به طوری که از تولد تا مرگ هر موضوعی را که نگاه کنید نیروی انتظامی در آن نقش دارد. در مجموع نیروی انتظامی از مرز تا قلب پایتخت از مرزبانی تا سایر بخش‌ها به مردم خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد: هفته فراجا با شعار شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمتگزار فرصت خوبی است تا خدمات پلیس بیشتر به مردم معرفی شود. هر روز این هفته نیز با عناوینی چون پلیس مقتدر، انقلابی، هوشمند، دانش بنیان و پاسخگو نامگذاری شده است.

وی در ادامه آماری از عملکرد شش ماهه پلیس البرز اعلام و خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی البرز با ماموریت مبارزه با جرایمی مثل قتل و سرقت طرح های مختلفی انجام داده و در این شش ماه کشفیات سرقت ما در استان بیش از ۱۲ هزار و ۴۴۴ مورد بوده که ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار هداوند خاطرنشان کرد: در شش ماه اول امسال ۸۳ مورد جرم اقتصادی به ارزش ۳۷۰۰ میلیارد ریال کشف شده و ۱۷۲ نفر هم در این خصوص دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد کشفیات ۱۱ درصد بیشتر شده است. آمار کشفیات کالای قاچاق هم ۲۸ درصد افزایش ریالی داشته و حدود ۱۴ میلیون عدد انواع اقلام قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی البرز افزود: پلیس اطلاعات و امنیت البرز هم در این مدت ۹۰ اراذل و اوباش سطح را دستگیر کرده و این افراد با احضار ماهانه تحت نظر پلیس هستند.فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: پلیس راه البرز هم در این شش ماه توانسته تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را پنج درصد کاهش دهد. تعداد تصادفات در این مدت سه هزار و ۴۶۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص خدمات پلیس راهور هم گفت: در این مدت بیش از ۴۹۶ هزار ارائه خدمات در مراکز شماره گذاری و ۱۸۹ هزار صدور گواهینامه داشتیم و ترخیص اینترنتی وسایل توقیفی از طریق پلیس من هم در حال انجام است. ۴۳ نقطه حادثه خیز هم در این مدت شناسایی شده که برای رفع آن پیگیر هستیم.

سردار هداوند گفت: به طور کلی طی شش ماه نخست امسال ۱۳ هزار ۱۹۸ خودرو اعمال قانون و هزار و ۱۱ مورد توقیف خودرو به علت تخلفات حادثه ساز ثبت شده است. این مسئول ادامه داد: پلیس فتا البرز هم در این مدت ۱۹۰۰ مورد کشف جرم داشت و در این رابطه ۷۰۰ نفر را دستگیر کرد. ۱۴۰۰ مورد جرم اقتصادی در فضای مجازی هم کشف شده است.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در این شش ماه بیش از پنج هزار نفر معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر را دستگیر کردیم و در مجموع نزدیک به ۱۱ تن مواد مخدر در این شش ماه کشف کردیم.سردار هداوند افزود: دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ هم پذیرای بیش از چهار هزار نفر از شهروندان البرزی در شش ماه اول سال بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha