• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071006889
  • خبرنگار : 50283

وحدت؛ گره‌گشای مشکلات جوامع اسلامی است

وحدت؛ گره‌گشای مشکلات جوامع اسلامی است

ایسنا/گیلان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه وجود نازنین نبی مکرم اسلام، قرآن کریم همچنین اجتماع باشکوه حج از جمله مؤلفه‌های مهم در اتحاد مسلمانان است، گفت: اتحاد و وحدت بین مسلمانان مخصوصاً در این برهه از تاریخ برای حل مشکلات کارگشاست و اگر ما به این وحدت برسیم شاهد شکوفایی بیش از پیش اسلام‌ ناب خواهیم بود.

 یونس علیپور در جمع خبرنگاران با میلاد نبی مکرم اسلام اظهار کرد: وحدت بین مسلمانان مختص به یک هفته نیست و با توجه به نقش بسیار مهمی که وجود نازنین پیغمبر رحمت در اتحاد و انسجام مسلمانان دارد این وحدت باید در سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نماد اتحاد و یادآور لزوم وحدت مسلمان در همه برهه‌هاست، افزود: نام‌گذاری این هفته دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب در رسیدن به اجماع بین مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی در تاریخ ولادت پرسعادت نبی مکرم اسلام است که در تقویم برخی کشورها ۱۲ و در برخی ۱۷ ربیع الاول بیان شده است.

 علیپور با تاکید بر اینکه وجود نازنین نبی مکرم اسلام، قرآن کریم همچنین اجتماع باشکوه حج از جمله مولفه های مهم در اتحاد مسلمانان است، گفت: اتحاد و وحدت بین مسلمانان مخصوصاً در این برهه از تاریخ برای حل مشکلات کارگشاست و اگر ما به این وحدت برسیم شاهد شکوفایی بیش از پیش اسلام‌ ناب خواهیم بود و مسلمانان جهان می‌توانند با وحدت رویه و به صورت ید واحد با دشمنان اسلام مقابله کنیم.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: دشمن در طول تاریخ و حتی از زمان رسول اکرم به دنبال ضربه زدن به اسلام بود و امروز از جمله پیامدهای اتحاد؛ علاوه بر نقش بر آب کردن نقشه های دشمن مقابله با اسلام آمریکایی را که به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب هستند را می توان نام برد.

 علیپور با اشاره به اینکه در تاریخ کشور خودمان هم با اتحاد بین شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های مذهبی زمانی که ید واحد شدیم به پیروزی رسیدیم، تاکید کرد: از آن جمله مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی همچنین ایستادگی در جبهه‌ جنگ تحمیلی و پیروزی در عرصه دفاع مقدس را می توان نام برد.

وی شکست داعش را که با اتحاد مسلمانان از کشورهای مختلف انجام شد، افزود: شکل گیری داعش از سوی استکبار بود ولی با اتحاد مسلمانان و تحت عنایت اهل بیت و رسول خوبی‌ها این توطئه استکبار نیز خنثی شد و این وحدت باعث شد دشمنی که تا دندان مسلح بود نتوانست اسلام‌ را از بین ببرد و اسلام آمریکایی و حکومت ظلم و جور بر سر کار بیاید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگر تفرقه باشد، اسلام پیشرفت نخواهد کرد: گفت: رمز موفقیت اسلام، وحدت کلمه و با هم بودن است که پیغمبر اکرم با اخلاق خوش  و دعوت مردم به عقلگرایی و قانون‌مداری توانست در جامعه عرب بت پرست همه را حول محور اسلام ناب گرد هم جمع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha