• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402070603891
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

همایش ادبی «شمیم وحدت» در ایستگاه پایانی

همایش ادبی «شمیم وحدت» در ایستگاه پایانی

ایسنا/آذربایجان شرقی آئین اختتامیه همایش ادبی «شمیم وحدت» ۹ مهر ۱۴۰۲ و همزمان با هفته وحدت در تبریز برگزار می‌شود.

همایش ادبی «شمیم وحدت» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌ شرقی و با همراهی و همکاری انجمن شاعران اهل بیت (ع) و سازمان بسیج هنرمندان استان به عنوان بستر و فرصتی برای ادای تکلیف شاعران در زمینه تحکیم وحدت در جامعه اسلامی برگزار می‌شود.

آئین اختتامیه این همایش ادبی ساعت ۱۴:۳۰ یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی واقع در ابتدای خیابان آزادی، جنب مسجد طوبی برگزار خواهد شد و با توجه به همزمانی این رویداد فرهنگی با هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام، شعرای شمالغرب کشور در قالب شعر از مناقب آن حضرت و سیره نبوی و دستورات قرآنی در حفظ وحدت شعرسرایی خواهند کرد.

«آیات قرآن درباره وحدت»، «سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و احادیث معصومین درباره وحدت»، «امام خمینی و جانشین بر حق او مقام معظم رهبری پرچمداران حرکت وحدت اسلامی»، «ایران و انقلاب اسلامی قرارگاه و محور وحدت مسلمانان و آزادگان» از جمله محورهای همایش ادبی «شمیم وحدت» هستند.

«مشترکات عقیدتی و فرهنگ مشترک اسلامی، محورهای وحدت مسلمانان جهان»، «منادیان وحدت در جهان اسلام»، «شهدای وحدت»، «انسجام ملی در پرتو وحدت اسلامی»، «وحدت در پرتو ولایت فقیه» و «رابطۀ وحدت و امنیت و تفرقه و ناامنی» از دیگر محورهای همایش ادبی «شمیم وحدت» هستند که ۷۰ نفر بیش از ۱۴۰ اثر خود را از ۳۱ شهریور تا پنج مهر ۱۴۰۲ برای شرکت در این همایش به دبیرخانه آن ارسال کرده‌اند.

گفتنی است آئین اختتامیه این همایش ادبی که شعرای اهل تشیع و تسنن استان‌هایی از جمله کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در آن شرکت کرده‌اند، ۹ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۵ ربیع الاول و هفته وحدت برگزار و به اشعار برگزیده از ۱۰ شاعر منتخب هدایایی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha