• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070301895
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

پیروزی‌های جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس است

پیروزی‌های جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: پیروزی‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کرده به برکت دفاع مقدس است.

سرهنگ محسن رشیدی امروز، سوم مهرماه در نشست بصیرتی با موضوع "تبیین دفاع مقدس" که با حضور مدرسان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی‌هایی که اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کرده به برکت دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب یعنی سال ۵۷ فکر نمی‌کرد که رهبری فرزانه بتواند نیروهای سازمان‌دهی نشده را در قالب انقلابی بزرگ سامان دهد که بتوانند رژیم شاهنشاهی را سرنگون و انقلاب نوپایی را جایگزین کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: این مهم خارج از تصورات ذهنی شرق و غرب بود، دشمن تمام محاسبات را دقیق انجام داده بود اما نقش مردم را نادیده گرفته بود.

رشیدی اضافه کرد: یکی از ضربات مهلکی را که دشمن در ابتدای نهضت اسلامی تاکنون خورده است، نادیده گرفتن نقش بارز و پررنگ مردم بوده که در اعترافات خود نیز به این موضوع اذعان داشته‌اند.

وی با اشاره به شکست‌های پی‌درپی استکبار جهانی، افزود: جنگ صدام با ایران بر سر مرز نبود و این را باید برای نسل جوان آینده تبیین کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: هدف دشمنان ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بود و حدود ۳۶ کشور از صدام پشتیبانی کردند تا بتواند ایران را ساقط کنند و تمامی سناریوی لازم نیز طراحی شده بود.

رشیدی ادامه داد: در زمانی که خرمشهر را تسخیر کرده بودند سازمان ملل روزه سکوت گرفت و صدام را در تجاوز به خاک ایران محکوم نکرد.

وی اظهار کرد: اما امام راحل (ره) با تعیین خط بین کفر و اسلام در آن مقطع، با هوشمندی خود معادلات را عوض و موازنه جنگ به نفع اسلام تغییر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: در آن زمان بسیاری نظر به انحلال ارتش دادند، اما شهید چمران با هوشیاری تمام بر تقویت ارتش تأکید کردند.

رشیدی خاطرنشان کرد: امام راحل در آن زمان بر تقویت ارتش تأکید کردند و این یکی از نکات کلیدی هوشمندی دلسوزان انقلاب بود، چراکه تأکید بر حفظ وحدت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha