• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402062918300
  • خبرنگار : 71062

دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت با اشاره بیانات امروز رهبر انقلاب:

موضوعات مرتبط با دفاع‌مقدس و مقاومت باید جزو اولویت‌های رسانه‌ها باشد

موضوعات مرتبط با دفاع‌مقدس و مقاومت باید جزو اولویت‌های رسانه‌ها باشد

دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت گفت: پرداختن به موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت باید جزو اولویت‌های رسانه‌های کشورمان باشد.

دکتر حسین زکریائی عزیزی در ‌گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد: با توجه به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان، رسانه‌ها رسالت خطیری بر عهده دارند که باید در تحقق آن ،تمام ظرفیت‌های خودشان را به کار بگیرند. ارزیابی من از پرداختن رسانه‌ها و توجه آن‌ها به موضوعات مرتبط با دفاع مقدس این است که متأسفانه خیلی وضعیت خوبی در این باره نداریم و ازقبل هم‌ عرض کردم  نگاه بعضی از مدیران مسئول واصحاب رسانه به مقوله دفاع مقدس نگاه چرخ پنجم است ،این در حالی است که هر قدر از دوران طلایی دفاع مقدس فاصله می‌گیریم ضرورت پرداختن به دستاوردها، درس‌ها والگوهای ماندگار آن بیشتر احساس می‌شود.

نویسنده کتاب‌های «ریشه دربهشت» و «پابه پای ستاره» ادامه داد: خوشبختانه جوانان ما ذهن بسیار کاوشگری دارند و هرگاه نام شهید یا موضوعی در رابطه با دفاع مقدس مطرح می‌شود به دنبال آن هستند که نسبت به آن موضوع اطلاعاتی به‌ دست بیاورند. به همین خاطر یکی از رسالت‌های رسانه‌ها این است که پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات دفاع مقدس  به جوانان باشند. مقام معظم رهبری نیز به این مسئله تأکید ویژه‌ای دارند بنابراین رسانه‌ها در این حوزه بسیار می‌توانند کمک کنند چون آن‌ها نقشی متفاوت دارند. یکی از ویژگی‌های مهم رسانه‌ها تاریخ‌ساز بودن آن‌هاست و می‌توانند از زوایای مختلف به بیان لایه‌های بسیار وسیع جنگ بپردازند.

نویسنده کتاب «ساعت قرار» یادآور شد: از سوی دیگر نباید نسبت به مباحث مرتبط با دفاع‌مقدس نگاه مناسبتی داشته باشیم و برنامه‌هایمان در این باره مثلا فقط به هفته دفاع مقدس یا سوم خرداد محدود شود. جنگ تحمیلی و مباحث مرتبط با آن مانند یک گنج است که هر چقدر آن از آن استخراج کنیم پایان نمی‌یابد و نمی‌توان آن را محدود به زمان ویامکان خاصی کرد. بدون تردید دفاع مقدس برای همه زمان‌ها و همه مکان‌ها تازگی و جلوه ماندگار دارد .

وی ادامه داد: وقتی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این واقعه تاریخ‌ساز یعنی دفاع مقدس می‌نگریم همه چیز کاملاً برایمان مشهود می‌شود. فرمایشات مقام معظم رهبری ابعاد مختلف و متعددی دارد که به دو مورد آن اشاره می‌کنم. موضوع اول این است که می‌شود و می‌توان هزاران سوژه از این تاریخ استخراج کرد. موضوع دوم، دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که ایشان با وجود همه مشغله‌های کاری، همچنان عمیقا به پرداختن به دفاع‌مقدس و دستاوردهای آن تاکید می‌کنند. به نظر بنده مقام معظم رهبری انتظار عملکرد بهتری از جامعه هنری و متولیان دفاع مقدس دارند لذا برهمه علاقه‌مندان به این فرهنگ غنی، فرض است که تلاش کنند تا به این فرمایشات مقام عظمای ولایت جامه عمل بپوشانند.

نویسنده کتاب «رفیق صمیمی» یادآور شد: مهمترین دغدغه ما باید تولید آثار فاخر از گنجی باشد که مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری است و ما باید تلاش کنیم در شناساندن تاریخ حماسه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس بهترین روش‌ها را بکار بگیریم.

زکریائی عزیزی در پایان گفت: مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت به عنوان یکی از تشکل‌های رسانه‌ای، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب‌ اسلامی درباره دفاع‌مقدس و راهکارهای اجرای مطلوب این دغدغه‌ها را در سلسله نشست‌های تخصصی با حضور فرماندهان دفاع‌مقدس، پژوهشگران و اهالی رسانه بررسی خواهد کرد. این مجمع همچنین برای همکاری با نهادها و متولیان دفاع مقدس در این باره همچون‌گذشته با حضور خبرنگاران و نویسندگان باسابقه و قوی‌القلم اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha