• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402062113243
  • خبرنگار : 50294

رئیس سازمان تعاون روستایی عنوان کرد:

اشتغالزایی بیش از ۱۳۰۰ نفر کردستانی در تعاونی‌های روستایی

اشتغالزایی بیش از ۱۳۰۰ نفر کردستانی در تعاونی‌های روستایی

ایسنا/کردستان رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان گفت: سازمان تعاون روستایی استان دارای ۲۴۲ اتحادیه تعاونی بوده که ۵۴۲ نفر در این تعاونی‌ها به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

بهرام کوشکی، امروز (۲۱شهریور) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: هر سال از ۱۳ تا ۱۹ شهریور با عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است که در این راستا گزارش عملکردی از سازمان تعاون سازمان روستایی ارائه می‌دهیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان بیان کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان ناظر شبکه‌ها، مراکز و اتحادیه‌های روستایی در سطح استان فعالیت دارد که رسالت اصلی ایجاد تعامل بین تعاونی‌های روستایی، کشاورزان و مردم با مسئولان بوده است.

وی با اشاره به خرید محصولات استراتژیکی مانند گندم، کلزا و گلرنگ به صورت تضمینی ادامه داد: تاکنون با همکاری مسئولان استان یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن گندم در استان خریداری شده که ۶۵۳ هزار تن آن توسط شبکه‌های تعاونی روستایی خریداری شده است و موفق به کسب مقام دوم کشوری در خرید تضمینی محصولات کشاورزی شده‌ایم.

کوشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸ مرکز خرید و چهار باب سیلو ذخیره‌سازی گندم زیر نظر سازمان تعاون روستایی وجود دارد، افزود:در این راستا دو سیلو در شهرستان بیجار و یک سیلو در دهگلان در حال ساخت است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۳ هزار تن گندم، چهار هزار و ۲۲ تن کلزا و ۱۴ تن گلرنگ در سطح استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی در ادامه گفت: سازمان تعاون روستایی در بخش خریدهای توافقی تاکنون ۱۴ هزار تن گوجه فرنگی، انگور سیاه، خیار، جو، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای را از کشاورزان خریدار کرده است.

کوشکی به عرضه محصولات روستایی در سطح ۷۰ فروشگاه‌ تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ فروشگاه مجهز به فروشگاه اترک شده‌اند و در آینده نزدیک اکثر فروشگاه‌های به اترک مجهز خواهند شد.

وی از توزیع ۸۴ هزار لیتر انواع سوخت بنزین و نفت گاز در جایگاه‌های سوخت تحت نظارت تعاونی و ۲۳ هزار تن آرد روستایی، ۷ هزار تن انواع کود شیمیایی و ۱۹۰۰ تن بذر گواهی شده در سطح استان خبر داد و بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۲۲ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و ۲۶ هزار تن سموم نباتی در کردستان توزیع شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه علی‌رغم این همه ظرفیت بخش کشاورزی، پایانه صادراتی در استان نداریم، اظهار کرد: اگر چه فرایند اولیه مجوزها و زمین مورد نیاز در مرز باشماق اخذ و در نظر گرفته شده، اما برای ایجاد زیرساخت‌ها نیازمند ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به فعالیت روستا بازارها در سطح استان یادآور شد: روستا بازار در سنندج با ۹۴ غرفه، در قروه  با ۱۴ غرفه، در دیواندره با ۲۴ غرفه دیواندره فعال بوده که در سقز با ۳۱ غرفه در حال راه‌اندازی و در کامیاران نیز مکان‌یابی آن صورت گرفته است و با همکاری شورای شهر سنندج دومین روستا بازار نیز راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha