• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061106951
  • خبرنگار : 50604

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد:

اربعین رستاخیزی برای پیوستن به حکومت منجی/ این اجتماع همتا ندارد

اربعین رستاخیزی برای پیوستن به حکومت منجی/ این اجتماع همتا ندارد

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان اربعین را یکی از بزرگترین مناسک توحیدی دانست و افزود: این اجتماع کم‌نظیر زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اربعین سیدالشهدا(ع) رستاخیز بزرگ اجتماعی، سیاسی، مکتبی و ارزشی در مسیر تحقق نوین عظمی حضرت ولی‌عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه برگزاری اجتماع مؤمنانه و مخلصانه اربعین پیام‌های متعددی دارد که رزمایش بزرگ استکبار ستیزی یک نمونه بارز آن است، افزود: در چنین فضایی ما از نزدیک جمله حضرت امام(ره) که فرمود «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را مشاهده می‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: تمام کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی و ادیان دیگر به عشق امام حسین (ع) در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و اگر این جمعیت عظیم همه همت خود را بر حذف جریان صهیونیستی از کره خاکی معطوف کنند، به زودی شاهد اقامه نماز جماعت مسلمانان در مسجدالاقصی خواهیم بود.  

حجت‌الاسلام دیلمی محور بودن وحدت و انسجام اسلامی را پیام مهم مراسم اربعین امام حسین(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی عظمت همبستگی دنیای اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی اربعین را مکتب ایثار، شهادت و دلدادگی به گفتمان عاشورا دانست و اضافه کرد: برای احیا اسلام و ارزش‌ها باید فداکاری کرد، همان طور که امام حسین(ع) برای احیا دین خدا همه هستی خود را فدا کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین زن و مرد، پیر و جوان با پای پیاده می‌آیند تا با امام زمان خود برای ایستادگی پای ارزش‌ها، اسلام و انقلاب عهد ببندند.

این مقام مسئول پیاده‌روی اربعین را یکی از مهمترین و عظیم‌ترین اجتماع قلوب مؤمنانه و مجاهدانه مسلمانان دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، اربعین سیدالشهدا(ع) تمدن‌ساز است زیرا سیر تمدن‌سازی و جامعه پردازی توحیدی در اربعین سیدالشهدا(ع) دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: راهپیمایی کم نظیر و بی‌بدیل سیدالشهدا بزرگترین مناسک توحیدی با محوریت فرهنگ عاشورایی بوده که در تاریخ بشریت نمونه آن دیده نمی‌شود و هر سال بهتر از سال گذشته در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha