• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060805450
  • خبرنگار : 50042

۱۷ پروژه ارتباطی در گیلان به بهره برداری رسید

۱۷ پروژه ارتباطی در گیلان به بهره برداری رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در هفته دولت امسال ۱۷ پروژه ارتباطی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۸۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فرزاد توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۱۷ پروژه ارتباطی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۸۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات روستایی USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با به سرمایه گذاری ۸۴۵ میلیارد ریالی این پروژه‌ها از اعتبارات طرح توسعه خدمات روستایی USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، افزود: پروژه‌های هفته دولت در دو بخش توسعه زیرساخت شامل اجرای و بهره برداری ۱۱۸.۲ کیلومتر فیبر نوری به ارزش ۴۱۳ میلیارد ریال و همچنین ارتقا و احداث ۱۵سایت دکل ارتباطی بوده به ارزش ۴۳۲ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به بهره برداری از دو پروژه فیبر نوری در شهرستان‌های رضوانشهر و سیاهکل گفت: همزمان با هفته دولت پروژه فیبر نوری شهرستان رضوانشهر به طول ۱۱۳ کیلومتر و به ارزش ۳۹۵ میلیارد ریال در مسیر رضوانشهر به آق‌مسجد و رضوانشهر به انگولش اجرا شده که منجربه توسعه زیرساخت لازم برای ۱۶ سایت دکل ارتباطی و ۸۵ روستا شامل ۵۸۵۵ خانوار شد، همچنین پروژه فیبر نوری شهرستان سیاهکل نیز به طول ۵.۲ کیلومتر و به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در مسیر جاده دیلمان به راهدارخانه آبی‌نام انجام شد.

توکلی با اشاره به ارتقا و احداث ۱۵سایت ارتباطی به ارزش ۴۳۲ میلیارد ریال تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ارتقای تکنولوژی ۹ سایت ارتباطی به نسل بالاتر در شهرستان‌های لاهیجان، رودبار، صومعه سرا، رودسر و رضوانشهر با پوشش ۱۰ روستا و ۱۰۱۵ خانوار به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و همچنین اجرا و احداث ۶ سایت ارتباطی جدید در شهرستان‌های رودسر، سیاهکل و رضوانشهر با پوشش ۱۵ روستا و ۶۰۷ خانوار به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال از اعتبارات طرح توسعه خدمات روستایی USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹۴.۴۶ درصد از کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و مقرر شده مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار حداکثر تا دهه فجر سال‌جاری به این شبکه متصل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha