• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041409631
  • منبع : نمایندگی گیلان

صدور سند برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور

صدور سند برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان لزوم صدور اسناد شهرک های صنعتی، گفت: امسال برای تمامی شهرک‌های صنعتی ثبت مالکیت انجام و برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی سند صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز ۱۴ تیرماه در دیدار با فعالان اقتصادی شهرک‌های صنعتی گیلان با تقدیر از مسئولان قضایی استان در ادوار گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و احیای شرکت‌های تعطیل شده، اظهار کرد: کارخانه پوشش یکی از مصادیق احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان بود که به همت دستگاه قضایی راه‌اندازی شد.

وی، رفع موانع تولید را یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: در همین راستا تاکنون ۲۶ واحد تولیدی تعطیل شده با حمایت‌های دستگاه قضایی و همچنین با کمک دولت و دستگاه‌های متولی، احیا و از بیکاری تعدادی زیادی از افراد جلوگیری شده است.

رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: همه باید برای شکوفایی و قوت اقتصاد و ناامیدی دشمن دست به دست هم داده و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

صدور سند برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی گیلان با بیان لزوم صدور اسناد شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: امسال برای تمامی شهرک‌های صنعتی ثبت مالکیت انجام شده و برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی سند صادر شده است.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه این اسناد وثیقه‌ی مناسبی برای دریافت تسهیلات و کمک به رونق شهرک‌های صنعتی است، افزود: برای ۵۲۴ قطعه در شهرک صنعتی سفیدرود و ۵۰ هکتار در شهرک صنعتی لنگرود مراحل صدور سند انجام شده است.

 وی گفت: در راستای حل مشکل تعاونی مسکن کارکنان استانداری و جهاد کشاورزی که از معضلات بزرگ استان گیلان بود، ۷۵۰ سند مالکیت صادر شده که تعدادی از این اسناد به نمایندگان این شرکت تقدیم می‌شود.

صدور سند برای ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور

نشست معاون قوه قضائیه در دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست معاون قوه قضائیه در دادگستری گیلان با تقدیر از زحمات سازمان ثبت اسناد، تصریح کرد: اجرای کامل قانون حد نگار نیازمند کمک و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به تاثیر قانون حد نگار در ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، گفت: حد نگاری نقش مهم و محوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

رئیس شورای قضایی گیلان تقسیم ترکه را یکی از معضلات استان گیلان بر شمرد و گفت: تقسیم ترکه از پیچیده‌ترین دعاوی و رسیدگی‌های حقوقی است.

این مقام ارشد قضایی، سنددار کردن اراضی دولتی در راستای جلوگیری از زمین خواری را امری ضروری دانست و افزود: باید روند سنددار کردن با دقت صورت گیرد تا زمین.هایی که مردم از سالیان دور در آن کشاورزی کرده و یا در آن سکونت داشتند در زمره اراضی ملی ثبت نشود.

وی با تاکید بر اجرای قانون الزام به تنظیم سند، تصریح کرد: این قانون مفید و لازم الاجراء است و باید در جهت مصلحت امور مردم انجام شود.

حد نگاری بیش از ۸۰ درصد از پهنه‌های کشور 

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست حدنگاری را از اهداف کلان سازمان ثبت اسناد عنوان و اظهار کرد: با توجه به آثار این قانون، روند انجام حد نگاری در چند سال اخیر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

بابایی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از پهنه‌های کشور حدنگاری شده است، افزود: استان گیلان از استان‌های پیش رو در این امر بوده و رتبه آن در شاخص‌های ثبتی از ۲۹ به ۱۲ ارتقاء یافته است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت و حد نگاری تالاب های استان نیز روند مطلوبی دارد، گفت: تالاب‌های مهم استان دارای سند مالکیت شده و صدور اسناد مالکیت حریم ۶۰ متری دریای خزر نیز به میزان ۹۴ درصد در سواحل استان انجام شده و تعداد ۴۳۳۰۴ برگ سند مالکیت صادر شده است.

بابایی با تاکید بر بازنگری در حریم و بستر رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: تعیین حریم‌ها باید بر اساس ضابطه‌ی قانونی انجام شود.

بررسی معضل سند تالاب انزلی و اختلافات ملکی پیرامون

وی با اشاره به معضل سند تالاب انزلی و اختلافات ملکی پیرامون آن، تصریح کرد: تثبیت مالکیت دولت باید با حفظ حقوق و مالکیت اشخاص صورت گیرد لذا مقرر شده است بررسی‌های کارشناسی در این خصوص انجام شود تا بتوان برای مساحت مورد اختلاف بر اساس واقعیت سند صادر کرد.  

صدور بیش از یک میلیون سند الکترونیک 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۱۰ کشور دنیا صاحب اسناد الکترونیکی هستند، اظهار کرد: صدور اسناد الکترونیک در ایران نیز از تیر ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون برای یک میلیون و پانصد هزار اسناد حد نگار، سند الکترونیک صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha