• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041409463
  • خبرنگار : 50042

مشارکت حداکثری،‌ انتخاب اصلح

آمادگی کامل شهرستان رشت برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

آمادگی کامل شهرستان رشت برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز جمعه، ۱۵تیر انجام و این شهرستان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور و مشارکت گسترده مردم در این رویداد بزرگ سیاسی است.

کیا عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمادگی کامل شهرستان رشت برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ضمن قدردانی از مشارکت و حضور مردم ولایتمدار شهرستان رشت در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ریزی لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز جمعه، ۱۵تیر انجام و این شهرستان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور و مشارکت گسترده مردم در این رویداد بزرگ سیاسی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه انتخابات فردا، ۱۵ تیرماه از ساعت ۸ صبح همزمان باسراسر کشور آغاز می‌شود، افزود: در شهرستان رشت تعدادی شعب رای همانند انتخابات دور اول، ۵۳۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی هستند؛ همچنین ۱۳ شعبه سیار شامل ۷ شعبه شهری و ۶ شعبه روستایی داریم.

عاشوری با بیان اینکه در شهرستان رشت بیش از ۷۰۳ هزار واجد شرایط رای داریم، گفت: بر اساس قانون افراد از تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه شناسنامه‌ یا کارت ملی هوشمند برای شرکت در انتخابات ضروری است، گفت: افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند می‌توانند با شناسنامه رای بدهند، اگر هم دارای شناسنامه‌های قدیمی هستند می‌توانند با ارائه مدرک شناسایی که دارای کد ملی باشد، در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به صورت کاملا دستی و احراز هویت به صورت الکترونیکی است، تصریح کرد: در دور اول انتخابات تعدادی رای باطله در شهرستان رشت داشتیم که برخی به دلیل اشتباه نوشتن اسم یا کد نامزد مورد نظرشان بوده، برگه‌هایی در شعب اخذ رای نصب کردیم که مشخصات نامزدها نوشته شده لذا تقاضا داریم براساس همان مشخصات بنویسند تا شاهد کمترین آرای باطله باشیم.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ هزار تعرفه‌ برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دریافت شده، افزود: بیش از تعداد واجدین شرایط رای تعرفه دریافت کردیم تا در صورت نیاز سریع تامین شود.

عاشوری با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۰۰۰ عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و پشتیبانی در انتخابات شهرستان رشت فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه با تلاش عوامل اجرایی دور اول انتخابات منظم، منسجم و برنامه ریزی شده در شهرشتان رشت برگزار و موجب رضایتمندی مردم شد، مجدد از همه عوامل اجرایی و نظارت، انتظامی و پشتیبانی برای برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha