• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402052918530

معاون دانشگاه شیراز:

اعتبارات دانشگاه شیراز پاسخگوی نیازها نیست

اعتبارات دانشگاه شیراز پاسخگوی نیازها نیست

ایسنا/فارس معاون اداری مالی دانشگاه شیراز با بیان اینکه اعتبارات این مرکز آموزش‌عالی، نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: با توجه به وضعیت ویژه دانشگاه شیراز، اعتبارات سالانه، پاسخگوی نیازها و ضرورت‌ها نیست.

دکتر پرویز رستم‌زاده یکشنبه ۲۹ مرداد در یک کنفرانس خبری گفت: بودجه جاری دانشگاه شیراز حدود ۸۳۸ میلیارد تومان و بودجه عمرانی ۷۵ میلیارد تومان تعیین شده که در بخش جاری نسبت به بودجه حدود ۵۵۰ میلیارد تومانی سال گذشته رشدی بالغ بر ۵۷ درصد داشته است.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز دارای بیشترین پراکندگی در دانشکده‌ها و ساختمان‌های آموزشی، اداری و خوابگاهی بوده و بخش قابل توجهی از اعتبارات جاری، صرف حمل و نقل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی و حقوق پرسنل می‌شود.

او همچین گفت: سال گذشته بودجه عمرانی دانشگاه شیراز ۷۵ میلیارد تعیین شد که با پیگیری‌های مستمر این اعتبارات به ۱۶۶ میلیارد تومان افزایش یافت و بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد؛ این افزایش اعتبار منجر به اجرای عملیات بهسازی و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های این دانشگاه شد.

رستم‌زاده ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده برای امسال، گفت: از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب عمرانی، تاکنون ۳۸ میلیارد تومان تخصیص داشته‌ایم.

معاون اداری مالی دانشگاه شیراز، با یادآوری اینکه بودجه این دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی، سال گذشته ۹۰ میلیارد بود که ۱۳۰ میلیارد تومان محقق شد، گفت: امسال ۱۸۷ میلیارد تومان درآمد اختصاصی پیش‌بینی شده که تا ۲۸ مرداد بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان محقق شده است.

رستم‌زاده با یادآوری اینکه موزه نارنجستان قوام، بعد از رخدادهای مرداد، روز گذشته بازگشایی شد، گفت: سال گذشته شاهد ثبت حدود ۳۱۰ هزار بازدید از این باغ موزه بودیم، این عدد طی ۵ ماهه امسال بیش از ۲۱۴ هزار مورد بوده است.

معاون دانشگاه شیراز گفت: سال گذشته تعداد بازدیدهای باغ ارم بیش از ۱۳۰ هزار نفر بود حال آنکه طی ۵ ماهه امسال بالغ بر ۸۷۰ هزار نفر از این مکان بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha