• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403040603821
  • خبرنگار : 50649

سعید جلیلی در شیراز:

به دنبال تعامل گسترده و سازنده با همه دنیا هستیم

به دنبال تعامل گسترده و سازنده با همه دنیا هستیم

ایسنا/فارس کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه به دنبال تعامل گسترده و سازنده با همه دنیا هستیم، گفت: ضعف را می‌توان قدرت و نگاه به توانمندی‌ها برطرف کرد.

سعید جلیلی امروز ۶ تیرماه در سفر به شیراز در حرم شاهچراغ(ع) در جمع هوادارانش، گفت: در این سال‌ها دشمنان ما هر چه داشتند انجام دادند، اما ملت ایران راه خود را با قدرت ادامه داده است. آخرین انتخاب این ملت سه سال پیش بود، انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب بزرگی بود. شهیدی که تمام وجودش خدمت، صداقت و کار برای مردم بود و در این راه جان خود را تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم و باید راه شهید رئیسی را ادامه دهیم، افزود: شهید جمهور کار را در شرایطی تحویل گرفت که ۸ سال، متوسط رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شده بود، در واقع ما ۸ سال تأخیر تاریخی داشتیم. بسیاری از سرمایه‌ها راکد مانده بود و می‌خواستند با اتکا به قدرت‌ها برخی مشکلات را حل کنند.

جلیلی با تأکید بر اینکه به دنبال تعامل گسترده و سازنده با همه دنیا هستیم، افزود: امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم و این بر کسی پوشیده نیست، ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد، ضعف را با قدرت و نگاه به توانمندی‌ها می‌توان برطرف کرد.

وی بیان کرد: ۱۱ سال پیش گفتند اگر بتوانیم یک مسیر توافق با چند قدرت برقرار کنیم، آن هم قدرت‌هایی که بیشترین دشمنی را با ایران داشتند، همه مسایل حل می‌شود. گفتند کاری خواهیم کرد که نه تنها چرخ سانتریفیوژها بلکه چرخ اقتصاد بچرخد. اتفاقاً وقتی این مسیر دنبال شد و توافق کردند و تمام امتیازات توافقشان را اجرا کردند، خود آژانس ۱۵ بار رسماً گزارش داد که ایران حتی فراتر از آنچه در برجام آمده است امتیازات و توافقات را عملی کرده است، اما نتیجه چه شد؟ طرف مقابل کلا از توافق خارج شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری، اظهار کرد: دستاورد دانشمندان و جوانان ما، به خارج فرستاده شد. دلار ۳ هزارتومان را تحویل گرفتند و دلار ۳۰ هزار تومان تحویل دادند. ۸۰۰ عدد تحریم ملت ایران به ۱۵۰۰ تحریم رسید. وقتی کشور دچار کرونا شد، رسماً اعلام کردند برای وارد کردن واکسن باید امتیاز بدهیم.

وی افزود: ملت ایران با انتخاب شهید رئیسی این ریل را تغییر دادند. شهید رئیسی به مردم تکیه کرد و در اولین گام واکسن وارد کرد و در مدت کوتاهی موضوع کرونا حل شد. در حل مسائل به گونه‌ای رفتار کرد که بعد از مدتی یک مقام رسمی خارجی گفت راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورد. شهید رئیسی کار را به گونه‌ای پیش برد که از وزیرخارجه آمریکا سوال کردند چرا ایران دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد، جواب داد: ما نمی‌توانیم ولی ایران می‌تواند.

جلیلی تصریح کرد: وقتی پرسیدیم در برجام چه دستاوردی داشتید، پاسخ دادند تقریباً هیچ دستاوردی نداشتیم‌ اما امروز به جای عذرخواهی از مردم طلبکار و مدعی شده‌اند. امروز در یک بزنگاه تاریخی هستیم، اینکه کدام مسیر را برای ادامه کشور انتخاب می‌کنیم.

وی اظهار کرد: این جمله را با مطالعه بسیار، حضور در میدان و حضور در جای جای ایران زمین و مطالعه میدانی عرض می‌کنم، امروز ما یک جهان فرصت داریم. کشور ما از یک نسل جوان متخصص و تحصیلکرده برخوردار است که می‌تواند جهش‌های بزرگ انجام دهد.

جلیلی اظهار کرد: اگر از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم باید ثمره یک جهان فرصت یک ایران جهش باشد و این ممکن نیست مگر اینکه برای همه مردم ایران که می‌خواهند نقش‌آفرینی کنند بستر مناسب فراهم شود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: ملت ایران در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ موفقیت‌های بسیار کسب کردند. امروز جوانان ما در عرصه‌های مختلف وارد می‌شوند و این به برکت جمهوری اسلامی و انتخاب این ملت است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ما می‌توانند در عرصه‌های مختلف فناورانه، پیشرفت کنند و قدرت خود را در سطح جهان ارتقا دهند، گفت: مشکلات کشور با حداقل‌ها حل نمی‌شود و افتخار جمهوری اسلامی این است که به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند. اگر بتوانیم در سطح جهان یک رفتار گسترده و سازنده داشته باشیم، اگر بتوانیم اشتغال و ارز آوری را در دستور کار قرار دهیم آن زمان بسیاری  مشکلات کشور حل خواهد شد. باید ریشه مسائل را ببینیم و با قدرت آن‌ها را یک بار برای همیشه حل کنیم. هر فرد باید بتواند یک نقش باشکوه برای یک ایران جهش ایفا کند.

جلیلی تأکید کرد: امروز در شرایط یک انتخاب بزرگ هستیم، باید فرصت‌ها را قدر بدانیم و آن را بشناسیم و از آن یک استفاده حداکثری برای پیشرفت و جهش کشور ایجاد کنیم تا کشور به اندک بهانه‌ای تعطیل نشود. باید عزم جدی داشت و با قدرت ایستاد تا تشر بیرونی و فساد درونی مانع پیشرفت کشور نشود.

وی با بیان اینکه دشمن را از تحریم پشیمان می‌کنیم، گفت: کسی که از دشمن می‌ترسد چگونه می‌تواند از حق مردمش دفاع کند. کشور ما کسی  را می‌خواهد که برای دفاع از جهش کشور ایستادگی کنند و برای اصلاح ساختارهایی که فساد ایجاد کند باید ایستادگی کرد.

جلیلی با یادآوری اینکه روز بعد از انتخابات، روز شروع عملیات برای جهش کشور خواهد بود، افزود: فرصت و زمان را نباید از دست داد، باید با برنامه وارد شد و روز بعد از انتخابات به رأی مردم احترام گذاشت و عملیات پیشرفت و جهش کشور را مبتنی بر یک جهان فرصت آغاز کرد و این ممکن نیست مگر اینکه همه مردم به پای کار بیایند. در جمهوری اسلامی مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی انتخاب شود و این میراث رهبر جمهوری اسلامی است که امروز هیچکس در دنیا نمی‌تواند جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha