• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402052717236
  • خبرنگار : 71145

فروش تسلیحات چینی در خاورمیانه، آمریکا را نگران می‌کند

فروش تسلیحات چینی در خاورمیانه، آمریکا را نگران می‌کند

وب‌سایت آمریکایی از نگرانی فزاینده ایالات متحده در خصوص افزایش فروش تسلیحات چینی به کشورهای خاورمیانه از جمله شرکای واشنگتن پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، تارنمای آمریکایی «اینسایدر» اعلام کرد که مقامات آمریکایی نگران هستند که «فروش تسلیحات چینی ممکن است توانایی ارتش آمریکا برای ادغام در خاورمیانه را تضعیف کند.» زیرا چندین کشور از جمله شرکای قدیمی آمریکا تسلیحات چینی را خریداری می‌کنند.

به گزارش این سایت، «با گسترش روابط پکن در منطقه و تحمیل شرایط کمتر در مقایسه با شرایط تحمیل شده توسط واشنگتن، فروش تسلیحات چینی در منطقه طی دهه گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد اگرچه چین «جایگزینی برای فروش‌های خود ارائه نمی‌دهد»، واشنگتن همچنان نگران و محتاط است و حتی مقامات آمریکایی هشدار می‌دهند که نمی‌توان از سلاح‌های ساخت چین در کنار سلاح‌های آمریکایی‌ استفاده کرد.

«اینسایدر» به نقل از کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که «گسترش استفاده از تجهیزات نظامی چین ممکن است مانع از گفت‌وگوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با کشورهای منطقه در مورد ایجاد شبکه‌ای از سامانه‌های دفاع هوایی شود.»

در حالی که تحقیقات مربوط به حوزه دفاعی و روابط امنیتی بین کشورهای خلیج فارس و چین برای ایالات متحده غیرمنتظره نیست، این سایت به نقل از امیلی هاثورن، تحلیلگر ارشد خاورمیانه، این موضوع را عامل نگرانی برای امنیت ملی آمریکا می‌داند.

در همین زمینه، آنتونی کاتن، فرمانده فرماندهی راهبردی وزارت دفاع آمریکا نگرانی کشورش در مورد توسعه تسلیحات هسته‌ای چین را فاش کرد.

 دو روز پیش طی یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‌ها، کاتن خاطرنشان کرد که چین قادر است بیشتر سیستم‌هایی را که «دو قدرت هسته‌ای بزرگ» یعنی ایالات متحده و روسیه در حال توسعه یا ارتقای آنها هستند، ارتقا دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha