• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402052213708
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی:

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: عملیات اینترنت دار کردن روستاهای استان تا پایان امسال ادامه دارد و تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سید علی مرتضوی با حضور در دفتر ایسنا اظهار کرد: ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که اینترنت در ۹۴ درصد آن ها برقرار شده است.

وی ادامه داد: اینترنت این روستاها یا سایت های 3G و 4G است یا از طریق ADSL تامین شده است. روستایی که در استان تا کنون به اینترنت متصل نشده اند نیز جزو مناطق صعب العبور محسوب می شوند و در برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارند که تا پایان امسال به هر طریقی به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی تاکید کرد: برای این اقدام به عنوان مثال فقط در روستایی همانند گلمندره باید ۳۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شود که هزینه ها بسیاری دارد. در صورتی که امکان این کار وجود نداشته باشد، دست‌کم از طریق اینترنت ماهوره ای این روستا را به اینترنت پرسرعت متصل می کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی همچنین به فعالیت سامانه ای برای اعلام مشکلات آنتن دهی اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۹۵ در هر نقطه از استان و کشور، آماده دریافت مشکلات این حوزه است.

وی افزود: اگر در زمینه اتصال به اینترنت، آنتن دهی، تلفن ثابت، خدمات پستی، دفاتر پیشخوان و سایر مسائل در حوزه ارتباطات و تنظیم مقررات شکایتی وجود داشته باشد، به راحتی به واسطه سامانه ۱۹۵ می توان اقدام به ثبت شکایت و پیگیری پاسخ آن را انجام داد.

مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از جاده های اصلی استان نیز زیر پوشش شبکه اینترنت همراه قرار گرفته است و این خدمات در حال گسترده شدن است.

تمام روستاهای خراسان شمالی تا پایان امسال دارای اینترنت پرسرعت می‌شوند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha