• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402052112734
  • خبرنگار : 50541

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان:

کاهش عمده تعداد پرونده‌های جنایی در مریوان

کاهش عمده تعداد پرونده‌های جنایی در مریوان

ایسنا/کردستان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان گفت: با توجه به این که سال های گذشته در شهرستان مریوان شاهد قتل ده‌ها نفر و صدها تیراندازی بودیم، اما امسال تاکنون یک فقره قتل رخ داده و کمترین تیراندازی را داشته ایم.

خبرنگارها از بدنه و زبان مردم هستند 

حجت الاسلام زاهد کریمی، امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مریوان، با بیان اینکه همیشه خبرنگاران درصدد آن هستند که سلامت جامعه حفظ و واقعیت ها بیان شود، اظهار کرد: هنر خبرنگار این است که یک مجموعه را تحت شعاع قرار دهند و اخبار امیدوارکننده منتشر کند.

وی افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم باید از همه مردم قانونمدارتر باشد، حمایت قضایی از خبرنگاران در چهارچوب قانون انجام می پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مریوان خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: در مورد افرادی که مورد اتهام هستند محتاطانه عمل کنید و از ذکر نام افراد پرهیز کنید، چون ما مسلمان هستیم و آبرو بردن مردم از لحاظ شرعی جایز نیست و تا زمانی‌که حکم قطعی صادر نشده باید آبروداری کرد .

دادستان عمومی و انقلاب مریوان درمورد پرونده فوت خانم "شلیر رسولی"، تشریح کرد: متهم پرونده تبرئه نشده و فعلاً به قتل غیرعمد و جمعاً ۱۱سال حبس محکوم شده است.

وی در ادامه افزود: صاحبان دکه های زریبار پیاده رو را تصرف کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای تردد شهروندان و مسافران شده اند، ما تصمیم به پلمب دکه ها گرفتیم و علت پلمب هم پایان مدت زمان تخلیه بود.

حجت الاسلام زاهد کریمی تشریح کرد: در صورت عدم تخلیه دکه ها، شهرداری ملزم به تخریب و جمع آوری دکه ها و وسایل داخل آن هستند و این امر هیچ گونه مسئولیتی برای شهرداری ایجاد نمی کند.

وی تصریح کرد: سال های گذشته در شهرستان مریوان شاهد قتل ده ها نفر و صدها تیراندازی بودیم، اما امسال تاکنون یک فقره قتل رخ داده و کمترین تیراندازی را داشته ایم و همین افراد اندک هم در حال شناسایی هستند.

دادستان عمومی شهرستان مریوان، اعلام کرد: ۲۹نفر از اراذل و اوباش درجه یک، دو و سه اکنون در زندان هستند و با احکام سنگینی روبرومی‌شوند و در صدور حکم هیچ گونه تخفیفی قائل نیستیم .

وی در مورد افرادی که خانه های خود را به صورت یک شبه اجاره می دهند، تاکید کرد: میراث فرهنگی باید سوئیت ها را شناسائی کنند و در سامانه ای جامع که در اختیار دارد قراردهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha