• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402052012375
  • خبرنگار : 50189

خطیب جمعه موقت کرمان:

اولویت احزاب؛ مشارکت، همدلی و همراهی همه مردم در انتخابات باشد

اولویت احزاب؛ مشارکت، همدلی و همراهی همه مردم در انتخابات باشد

ایسنا/کرمان خطیب جمعه موقت کرمان گفت: مشارکت، همدلی و همراهی همه مردم مدنظر احزاب سیاسی در انتخابات باشد و جوانان توانمندی به مجلس بفرستیم که خدمات خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام مهدی عرب‌پور، امروز ۲۰ مردادماه در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه کرمان با دعوت همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: منافقین شجاعت بازگو کردن عقیده خود را ندارند و دچار ضعف شخصیت و اراده هستند، به‌طوری‌که این افراد در جمع مؤمنین لباس ایمان می‌پوشند و در جمع کفار با آنان همراهی می‌کنند.

او ادامه داد: منافقین برای اینکه راه فرار از عقیده خود داشته باشند، رفتار دوگانه دارند و خطر این افراد برای جامعه و اسلام به مراتب بدتر از کفار است.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان افزود: قرآن و روایات تاکید دارند این چهره‌های دوگانه باید شناسایی و معرفی شوند.

او دروغ‌گویی در اعتقاد و رفتار را مهمترین ویژگی منافقین برشمرد و اظهار کرد: این افراد برای فتنه‌انگیزی نشر اکاذیب کرده و دوستی با کفار را ترجیح می‌دهند گرچه می‌خواهند از منافع مؤمنین هم استفاده کنند.
 
عرب‌پور ادامه داد: زندگی بدون هدف و حرکت بر اساس آنچه منافع آنان اقتضا می‌کند، شعارها و حرف‌های فریبنده، انجام کارهای خوب همراه با اکراه، دروغ، خلف وعده، خیانت در امانت، قساوت قلب، اصرار بر گناه، حریص بر دنیا و ... از دیگر ویژگی‌های منافقین است.

او با یادآوری تغییر چهره منافقین در طول دوران انقلاب بیان کرد: این افراد با دادن اطلاعات و کمک به صدام، باعث شهادت جمعی از جوانان و آسیب فراوان به کشور شدند و پس از جنگ هم نوکری خود را در خدمت کفار ثابت کرده و هنوز هم دست بردار نیستند.

خطیب موقت جمعه کرمان عنوان کرد: آنان با تشکیل لشکر سایبری روزانه هزاران دروغ و شایعه برای فتنه‌انگیزی پخش می‌کنند که جوانان باید آنان را شناخته و به آنان اعتماد نکنند.

او در خطبه‌های دوم با یادآوری و گرامیداشت ایام در پیش‌رو در ادامه گفت: اسلام از روز نخست با حضور جوانان و کهنسالان در کنار پیامبر با مقاومت پیروز شد و روز به روز شعاع اسلام گسترده‌تر می‌شود زیرا مقاومت مسئله‌ای اساسی است که انسان بدون آن نمی‌تواند پیروز شود.

عرب‌پور با اشاره به عجز دشمن در برابر مقاومت اظهار کرد: ما مدیون همه رزمندگان دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و شهدا و در راس همه آنها مدیون سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی هستیم.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به پیش ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که توانایی لازم را در خود می‌بینند برای خدمت به نظام وارد عرصه شوند، البته نظام به دنبال زیاد شدن ثبت نام کنندگان نیست زیرا مجلس تخصص‌های مختلف می‌خواهد.

خطیب موقت جمعه کرمان افزود: مسئولین در راستای خدمات و زحمات سعی کنند از رنجش مردم پرهیز و برای جلب رضایت و اعتماد مردم تلاش کنند.

خطیب موقت جمعه کرمان خطاب به احزاب گفت: با رعایت اخلاق انتخاباتی مشارکت مردم را بیشتر کنید و از حرف‌هایی که باعث سرخوردگی و ناامیدی جوانان می‌شود، پرهیز و برای امیدآفرینی مردم تلاش کنید.

او بیان کرد: مشارکت همدلی و همراهی همه مردم مدنظر باشد و جوانان توانمندی به مجلس بفرستیم که خدمات خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha