• شنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051408098
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی برداشت ۱۱ هزار تن سیب درختی از باغات میوه رزن

پیش‌بینی برداشت ۱۱ هزار تن سیب درختی از باغات میوه رزن

ایسنا/همدان معاون جهاد کشاورزی شهرستان رزن از پیش‌بینی برداشت ۱۱ هزار تن سیب درختی از سطح باغات میوه این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

اصغر صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان رزن دارای ۸۷۲ هکتار  باغات سیب درختی بوده که بخشی از تولیدات سیب درختی این شهرستان هر ساله به کشورهایی چون عمان و امارات صادر می‌شود.

وی سیب گلاب ،سیب گلدن ،دلیشز و رد دلیشز ، گالا،رد استار کینگ و گران اسمیت را از جمله ارقام سیب تولیدی سطح باغات این شهرستان دانست و افزود: بیشترین سطح پراکنش باغات سیب درختی این شهرستان  به روستاهای دهستان خرقان از جمله روستای دورنیان اختصاص دارد.

صادقی با بیان اینکه  سیب درختی تولید شده شهرستان رزن علاوه بر مصرف شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور و خارج از کشور نیز ارسال و صادر می‌شود، تصریح کرد: باغ سیب «داود شیخلر» به میزان ۱۵۰۰ هکتار  یکی از باغات نمونه سیب درختی در شهرستان و استان بوده و آبیاری این باغ به‌صورت مکانیزه و به‌صورت قطره‌ای و رقم‌های تولیدی در این باغ پایه کوتاه است.

وی با بیان اینکه برداشت سیب از باغات مکانیزه چهار برابر باغات سنتی است، افزود: در باغات مکانیزه با کاشت درختان پایه کوتاه،آبیاری قطره‌ای و کاشت ارقام پربازده توانسته‌ایم تولید محصول را بالا ببریم و سودآوری بیشتری برای باغداران داشته باشیم.

معاون جهاد کشاورزی رزن همچنین خاطرنشان کرد: بخشی از محصولات تولید شده سیب درختی شهرستان به شکل مستقیم به بازار ارسال شده و بخشی دیگر در سردخانه‌ها ذخیره و به مرور به بازار ارسال می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه شهرستان رزن یکی از شهرستان‌های پیشرو استان همدان در رابطه با بحث سردخانه میوه به شمار می‌رود، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی سردخانه میوه در شهرستان باغداران رزن مشکل سردخانه و انبار میوه ندارند و تاکنون این میزان ظرفیت انبار و سردخانه‌های شهرستان پاسخگوی نیاز باغداران رزن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha