• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402042818249
  • خبرنگار : 71664

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج دانشجویان

افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از میزبانی ۱۸ هزار دانشجو و اعضای هیات علمی و خانواده های آنها در قالب اردوهای فرهنگی در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر محمدی در آیین افتتاحیه برنامه فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد برگزار شد با اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی برای توسعه امور فرهنگی، گفت: امسال علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی، ۸ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و خانواده های آنها، ۵ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست های جمعیتی، یادآور شد: سال گذشته و امسال، برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد.

دکتر محمدی تصریح کرد: برای اولین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت بانکی تفاهم نامه برای توسعه تخت‌های خوابگاهی، امضا شده است.

به گفته وی، ۹۷ درصد از درخواست های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و ۳ درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود داشت که سال گذشته با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد از کل خوابگاه متاهلی دانشگاه ها، به ظرفیت کشور افزوده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha