• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041408635
  • خبرنگار : 50182

رییس دبیرخانه ستاد توسعه مشاغل خانگی کشور:

سال گذشته ۱۰۳ هزار اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شد

سال گذشته ۱۰۳ هزار اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شد

ایسنا/کرمانشاه رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور از افزایش تسهیلات مشاغل خانگی کشور به رقم چهار هزار میلیارد تومان برای امسال خبر داد.

آزیتا همتیان در حاشیه بازدید از برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت جدی دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: با حمایت‌های دولت سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

وی از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: صدور این تعداد مجوز، اشتغال ۱۰۳ هزار نفر را در کشور به دنبال داشته است.

وی رقم تسهیلات مشاغل خانگی را در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، ۹۰ درصد توسط استان‌های مختلف جذب شده است.

همتیان گفت: باتوجه به استقبال خوب صورت گرفته از توسعه مشاغل خانگی، رقم تسهیلات این حوزه امسال افزایش چشمگیری داشته و به رقم چهار هزار میلیارد تومان رسیده که امیدواریم تمام این تسهیلات را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی گفت: مجوز مستقل برای افرادی است که می خواهند بطور مستقل فعالیت داشته باشند، اما در خصوص مجوزهای پشتیبانی که مدل کارفرمایی است، افراد باید کارآفرینی داشته و تعدادی را مشغول به کار کنند.

همتیان سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در مجوزهای پشتیبانی رقم تسهیلات تا چهار میلیارد تومان به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

این مسئول در خصوص نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی هم گفت: افراد با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و مجوز را بصورت برخط دریافت می کنند.

همتیان گفت: برای دریافت تسهیلات هم افراد باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: با ثبت نام صورت گرفته کارشناسان ما از طرح و مکان اجرای آن بازدید کرده و در صورت تایید، روند پرداخت تسهیلات آغاز می شود که این روند در خصوص مجوزهای پشتیبانی قدری طولانی‌تر است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در ادامه با تقدیر از عملکرد استان کرمانشاه در زمینه توسعه مشاغل خانگی گفت: این استان، رتبه دوم را بعد از تهران در جذب تسهیلات مشاغل خانگی دارد.

وی افزود: کرمانشاه سال گذشته ۱۰۵ درصد جذب تسهیلات مشاغل خانگی داشته که بعد از تهران بالاترین میزان جذب این تسهیلات در کشور محسوب می شود و امیدواریم این روند امسال هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha