• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402041307969
  • خبرنگار : 50444

۸۰ درصد جمعیت فاقد بیمه خراسان شمالی مشمول بیمه رایگان سلامت شدند

۸۰ درصد جمعیت فاقد بیمه خراسان شمالی مشمول بیمه رایگان سلامت شدند

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ درصد از مردم شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان شمالی که فاقد بیمه هستند، مشمول بیمه «رایگان» سلامت شده اند.

مهرداد سفیدگران در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دهک های درآمدی ۴ و ۵ همانند دهک های ۱ تا ۳، مشمول پوشش بیمه رایگان شده اند، اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعاتی که از گذشته وجود دارد، به نظر می رسد حدود ۴۰ هزار نفر از شهروندان این استان شامل ۲ دهک درآمدی ۴ و ۵ زیر پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و همانند گذشته نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند.

وی ادامه داد: تاکنون دهک های درآمدی ۱ تا ۳ از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار بودند و دهک های ۴ تا ۹ از تخفیف برخوردار می شدند که بر اساس مصوبات هیأت وزیران، خدمات رایگان برای ۲ دهک  ۴ و ۵ و کاهش حق بیمه برای سایر دهک های درآمدی به تصویب رسید و به استان ها ابلاغ شد و در مرحله اجرا است.

وی افزود: حدود ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی جزو افراد فاقد بیمه ساکن شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند که به دلیل قرار گرفتن در دهک درآمدی ۱ تا ۳، به صورت رایگان بیمه شده اند. با مشمول شدن دهک های ۴ و ۵ نیز تعداد کل بیمه شدگان رایگان بیمه سلامت در خراسان شمالی به حدود ۱۵۰ هزار نفر می رسد.

وی بیان کرد: درمجموع، تعداد کل بیمه شدگان سلامت در خراسان شمالی به حدود ۱۸۵ هزار نفر می رسد که تقریبا ۸۳ درصد این افراد، جزو دهک درآمدی ۱ تا ۵ بوده و مشمول بیمه رایگان سلامت می شوند.

سفیدگران همچنین گفت: دهک درآمدی ۴ برای استفاده از خدمات بیمه مبلغ ۱۴۳ هزار تومان شامل ۱۰ درصد حق بیمه و دهک ۵ مبلغ ۲۸۷ هزار تومان شامل ۲۰ درصد حق بیمه سالانه پرداخت می کردند اما اکنون ارائه خدمات برای این ۲ دهک همچون ۳ دهک اول رایگان شده است.

وی تصریح کرد: هیأت وزیران علاوه بر ارائه خدمات رایگان برای ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم، برای دهک های درآمدی ۶ تا ۹ نیز تخفیف هایی را قائل شده اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص میزان تخفیف ها برای سایر دهک های جمعیتی در دریافت خدمات بیمه ای خاطرنشان کرد: میزان پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد حق بیمه پرداختی به ۲۰ درصد، دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد، دهک ۸  از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و دهک ۹ از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت.

سفیدگران تصریح کرد: جمعیتی که شامل دهک ۱۰ هستند حق بیمه خود را کامل پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha