• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402031811570
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران:

برای استقرار صنایع بزرگ در مازندران با درایت تصمیم گیری شود

برای استقرار صنایع بزرگ در مازندران با درایت تصمیم گیری شود

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه میل به سمت صنایع بزرگ در استان وجود دارد، گفت: دراین زمینه باید با درایت جلو رفت و همه شرایط و وضعیت استان را مورد بررسی قرار داد.

عطااله کاویان امروز در همایش هم اندیشی صنعت، معدن و محیط زیست، با اشاره به شعار نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی به عنوان شعار امسال هفته محیط زیست، گفت:استفاده از پلاستیک و عوارضی که دارد به عنوان دردسر جدید بشری محسوب شده و برخی از آنها حتی جایگزین هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه بازیافت مواد پلاستیکی سبک‌تر، طولانی‌تر است، افزود: کشورهای پیشرفته جهان برای موضوع  پلاستیک و استفاده کمتر از آن در حال تلاش هستند و آن‌را به عنوان شعار جهانی قرار دادند.

مدیرکل حفاظت و محیط زیست مازندران با بیان اینکه سالانه در کشور ما ۲۰۰ هزار تن پلاستیک تولید می شود، تصریح کرد: در حال‌حاضر در ۱۳۰ کشور جهان قوانین سختگیرانه ای برای تولید و توزیع پلاستیک وجود دارد در کشور ما نیز در سال ۱۴۰۱ هیات دولت مصوب کرد تنها میوه فروشی ها می توانند توزیع رایگان پلاستیک داشته باشند  و در جای دیگر این حق وجود ندارد.

کاویان به جایگزینی کیسه های پارچه ای اشاره کرد و گفت: تعداد استفاده کیسه های پارچه ای اگر کم باشد همان بهتر است که از پلاستیک استفاده شود زیرا آنچه امروز دنیا با آن مواجه است مسئله آب هست و تولید یک کیسه پارچه ای آب و انرژی زیادی صرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود تعامل بین صنایع و محیط زیست در استان بیان کرد: به دنبال ایجاد چالش بین صنایع استان نیستیم اما رسالتی به عنوان حفاظت از محیط زیست داریم.

مدیرکل حفاظت و محیط زیست مازندران ادامه داد: جایی که احساس شود صنایع با محیط زیست در تقابل است به جای گفت نه و بستن پرونده، به‌طور قطع مشاوره های لازم را می دهیم.

وی افزود: صنایع آلاینده استان نسبت به سال ۱۳۹۶ از ۷۹ واحد به ۴۹ واحد تقلیل یافته است که این رقم ۴۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

کاویان با اشاره به اینکه در استان مازندران ۳۵۰۰ واحد صنعتی اعم از کوچک و بزرگ توسط یازده آزمایشگاه معتمد در حال پایش است، گفت:

در ۱۳ رودخانه ۵۴ ایستگاه داریم که پایش را انجام می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۲ هزار و ۴۸۴ استعلام وارد شد، افزود: از این تعداد تنها با  ۱۵۵ استعلام مخالفت‌ شد یعنی با ۹۲درصد موافقت شد و تنها با هشت درصد مخالفت داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha