• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402011606800
  • خبرنگار : 50091

مدیر امور آب و فاضلاب:

توان تولید آب شرب شهرستان مرزی خواف افزایش یافت

توان تولید آب شرب شهرستان مرزی خواف افزایش یافت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در دو شهر خواف و نشتیفان و ۲۰ روستا، توان تولید آب شرب این شهرستان از ۶۶۱ لیتر بر ثانیه به ۷۵۳ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با اجرای چند طرح آب‌رسانی در سال قبل، ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی ادامه داد: این آمار مربوط به ۴۸ هزار نفر شهرنشین و ۱۲ هزار روستانشین است که برای اجرای طرح‌های تأمین آب شرب آن‌ها بالغ‌بر ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف، اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال، ساخت چهار ایستگاه پمپاژ و ۶۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب را از دیگر اقدامات امور خواف در قالب طرح‌های آب‌رسانی شهرستان برشمرد.

چهکندی با بیان اینکه آب مورد نیاز مشترکان شهرستان از طریق ۸۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال تأمین می‌شود، از توسعه ۸.۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۴ کیلومتر اصلاح شبکه خط انتقال و برطرف شدن ۶۸۶۰ اتفاق و حادثه در خطوط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات آب شهرستان خواف در پارسال خبر داد.

وی در ادامه به خرید و راه‌اندازی ۸ دستگاه کلریناتور برای گندزدایی منابع آب شرب ۵۱ شهر و روستا در این شهرستان مرزی اشاره کرد و افزود: برای رفع تنش آبی روستاهای شهرستان خواف در پیک مصرف نیز ۱۸ هزار مترمکعب آب سالم و بهداشتی با تانکر آب‌رسانی به مناطق نیازمند آب شرب منتقل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۳۵ الکتروپمپ در پنج شهر و ۳۰ روستا به دلیل فرسودگی و مهندسی مجدد، تعویض و سه حلقه چاه و دو باب مخزن هم به سیستم تله متری مجهز شدند.

چهکندی این اقدام را در راستای کاهش هدر رفت آب ناشی از سرریز مخازن و قطعی آب به دلیل عدم اطلاع از کارکرد الکتروپمپ دانست و تأکید کرد: با تلاش مأموران آب و فاضلاب خواف ۱۸۰ انشعاب غیرمجاز در کاربری‌های مسکونی، ساخت و ساز و کشاورزی کشف که نیمی از آن‌ها از غیرمجاز به مجاز تبدیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha