• چهارشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403120100781
  • خبرنگار : 30147

۷ کیلومتر دیگر از حادثه‌خیزترین جاده خراسان رضوی زیر بار ترافیکی رفت

۷ کیلومتر دیگر از حادثه‌خیزترین جاده خراسان رضوی زیر بار ترافیکی رفت

ایسنا/خراسان رضوی هفت کیلومتر دیگر از ۵۵ کیلومتر محور کاشمر به شادمهر که بعنوان یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های خراسان رضوی شناخته می‌شود، زیر بار ترافیکی رفت.

 سید احسان حسینی نجاتی، رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر روز چهارشنبه اول اسفند، در حاشیه این مراسم به ایسنا گفت: سال ۱۳۹۹ قطعه‌ای از باند دوم این پروژه به طول ۱۳.۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و امروز نیز هفت کیلومتر دیگر زیر بار ترافیکی رفت.

وی افزود: گرچه از کیلومتر ۱۳.۵ به بعد قرارداد باند دوم با شرکت پیمانکار منعقد شد، اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل عدم تعهدات خاتمه پیدا کرد. در همان سال مناقصه دیگری برگزار و شرکت جدید نیز انتخاب شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر با بیان اینکه امروز کیلومتر ۱۳.۵ تا ۲۰.۵ به بهره‌برداری رسید، اعتبار این هفت کیلومتر را بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مسیر هفت کیلومتر ۶۸ دهنه پل ابرو کوچک و یک پل بزرگ با نام بهاریه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این جاده با حضور مسئولان استانی و شهرستان به بهره‌برداری برسد، گفت: چون نمی‌خواستیم وقفه‌ای صورت بگیرد جاده امروز به نفع مردم زیر بار ترافیکی رفت. از سال ۱۴۰۲ خوشبختانه تخصیص اعتبارات روند مطلوبی داشته است. اگر تخصیص اعتبارات به همین منوال ادامه داشته باشد خواهیم توانست بزودی شاهد تکمیل شدن و بهره‌برداری از ۵۵ کیلومتر جاده باشیم.

حسینی نجاتی با بیان اینکه تا کیلومتر ۳۳.۵۰۰ در تعهد اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشمر است، افزود: به جز این هفت کیلومتر زیرسازی سه کیلومتر دیگر هم انجام و پل‌ها در حال تکمیل شدن است.

خردادماه سال ۱۴۰۱، استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه‌راهی شادمهر وعده داده بود که ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده از این جاده ۵۵ کیلومتری، در هفته دولت ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما ۲۸ تیر پارسال مجدد وعده داد فقط پنج کیلومتر از ۲۰ کیلومتر قطعه دوم در هفته دولت زیر بار ترافیکی می‌رود و بخش عمده دیگر از این مسیر باقی‌مانده در دهه فجر پارسال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ اما امروز که ماه‌ها از آن وعده‌ها می‌گذرد و مناسبت‌های بسیاری سپری شد فقط هفت کیلومتر دیگر زیر بار ترافیکی رفت.

ساخت قطعه دوم جاده شادمهر به کاشمر از سال‌های ۸۵ آغاز شده بود اما به دلیل نداشتن اعتبار و تخصیص‎ لازم کار بسیار با کندی پیش می‎رفت. در سال ۱۳۹۰ قطعه ای از این پروژه بین کاشمر و شادمهر به طول ۱۳.۵ کیلومتر از محل اعتبارات استانی و برخی اعتبارات ملی انجام و به بهره‌‎برداری رسید.

جاده کاشمر به شادمهر به دلیل غیر استاندارد بودن موجب شده که تصادفات بسیاری در آن رخ دهد، بطوری که از آن بعنوان جاده مرگ نام برده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha