• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401121007840
  • خبرنگار : 50040

رئیس شورای شهر رشت:

۴۴ نفر داوطلب تصدی پست شهردار رشت شدند/ انتخاب شهردار تا شنبه آینده

۴۴ نفر داوطلب تصدی پست شهردار رشت شدند/ انتخاب شهردار تا شنبه آینده

ایسنا/گیلان رئیس شورای شهر رشت، با بیان اینکه ۴۴ نفر داوطلب تصدی پست شهردار رشت شدند، گفت: ۲۲ نفر شاخص های لازم را دارا بودند.

محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت ارائه برنامه کاندیداهای تصدی سمت شهردار برگزار شد، با اشاره به حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی یونسکو در شهر رشت، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش های مجموعه مدیریتی شهر و دستگاه های متولی و استانداری و فرمانداری بتوانیم برند جدید شهر جهانی صنایع دستی را برای رشت معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه رشت از سال ۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو معرفی شده است، افزود: ثبت برند جهانی صنایع دستی در کنار شهر خلاق خوراک می تواند آورده های مثبتی را برای شهر داشته باشد و موجب احیای هنرهای سنتی شود.

رئیس شورای شهر رشت، برخی از صنایع دستی را در حال فراموشی دانست و تصریح کرد: رشت شهر صنایع دستی بوده و راسته حصیربافان و خراطان و مسگران و ساغری سازان داریم؛ البته غالبا این هنرها به فراموشی سپرده شده و لذا معرفی برند جهانی صنایع دستی می تواند موجب شکوفایی اقتصادی شهر و توسعه کسب و کار های بومی و ارتقای معیشت مردم شود.

واثق کارگرنیا ایران را اولین کشور در ثبت جهانی شهرها دانست و اضافه کرد: در همه شهرهای جهانی صنایع دستی تنها یک هنر معرفی شده، اما در رشت هفت هنر صنایع دستی را به جهانیان معرفی خواهیم کرد که شامل رشتی دوزی و معرق و منبت و چرم دوزی و خراطی و سفال و سرامیک و لباس محلی است.

وی در ادامه به اهمیت انتخاب یک شهردار متعهد، متخصص و توانمند برای رشت اشاره کرد و افزود: ۴۴ نفر داوطلب تصدی پست شهردار رشت شدند و لذا اقدام به بررسی رزومه و برنامه های کاری این افراد کردیم.

رئیس شورای شهر رشت، ۹ سال سابقه مدیریت میانی را شاخص انتخاب کاندیداها دانست و عنوان کرد: ۲۲ نفر حائز این شاخص شدند که از این میان پنج نفر بومی و مابقی غیر بومی رشت بودند لذا طی ۱۰ روز به هشت نفر رسیدیم و در نهایت چهار نفر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امروز دو نفر و شنبه هفته آینده دو نفر دیگر در معرض بررسی و رای گیری اعضای شورای شهر قرار می گیرند، گفت: حسین مرادی و رضا طاهری در مرحله اول و رحیم شوقی و مجتبی خدمت بین دانا در مرحله بعد به ارائه برنامه های خود در صحن شورا خواهند پرداخت.

نادر حسینی، یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز، با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون شاهد انتخاب شهرداران و سرپرستان متعدد برای این شهر بودیم، گفت: این بی ثباتی زیبنده رشت نیست و مردم از شورای شهر انتظار دارند که شهرداری خوب و ماندگار را انتخاب کنیم.

وی اولویت انتخاب شهردار را برخورداری از شناخت نسبت به این شهر در کنار توانمندی و برنامه محوری و انگیزه و تعامل قانونی با اعضای شورا دانست و بیان کرد: امیدواریم شاهد توسعه همه جانبه رشت باشیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا تاج شهرستانی، هادی رمضانی، مجید عزیزی، نادر حسینی، سید حسین رضویان، مسعود عباس نژاد، رضا عاشری، سید شمس شفیعی و حسن کریمی کرنق از جمله اعضای حاضر در این جلسه بودند.

حسین مرادی و رضا طاهری دو کاندیدای تصدی سمت شهردار رشت بودند که به ارائه برنامه های خود پرداختند. رحیم شوقی و مجتبی خدمت بین دانا نیز در جلسه آتی به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت و در نهایت با رای گیری اعضا، شهردار رشت انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha