• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401120704811
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

طرح شنبه‌های تفسیری دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی کلید خورده است

طرح شنبه‌های تفسیری دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی کلید خورده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شنبه‌های تفسیری برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی کلید خورده است.

"حسنعلی عزت‌خواه" صبح امروز یکشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران افزود: مثلث کتب درسی، معلم و دانش‌آموز وجود دارد، ضلع دانش‌آموزی را شهید باهنر احیا کرد و جمله معروف این شهید بزرگوار که می‌فرماید: مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود، باید سرلوحه کارهای آموزشی در مدارس باشد.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین موضوع تربیت جایگاه ویژه و مهمی دارد، اظهارکرد: تربیت معلم را شهید رجایی احیا کردند و شهید بهشتی در بحث محتوایی کارهای بزرگی کردند و معتقد به آزادی در تربیت بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عقل پیشرانه مسائل تربیتی است و در تربیت باید هم از نقل قرآن و سنت و عقل استفاده کرد.

عزت خواه تصریح کرد: دانش‌آموز باید عدالت ورز، ظلم ستیز و صلح‌جو باشد و برای جامعه مهدوی آماده باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث دشمن در اغتشاشات هویت زدایی از نظام اسلامی بود، دانش‌آموزان ما تاریخ را چنان ورق زده‌اند که انقلاب ما به شکوفایی و رشد برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در تربیت باید تزکیه در کنار علم باشد، اگر تزکیه نباشد تعلیم معنا ندارد، اگر تزکیه و تعلیم در کنار هم نباشند کار آموزش بیهوده است و در آموزش باید قرآن و سیره ائمه اطهار سرلوحه قرار بگیرد.

عزت خواه تاکید کرد: تربیت فرآیند کشف است، فهماندن نیست و فهمیدن است و دانش‌آموز طوری باید تربیت شود که چون چشمه بجوشد و استعدادهای وی درخشان شود.

وی افزود: تربیت مستمر نقد مستمر می‌طلبد، نقد مستمر باعث بازآفرینی، بازنگری و بازسازی در امور می‌شود و در آموزش و پرورش سه مقوله بازنگری، بازآفرینی و بازسازی مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعارِ محوری تربیت همیشه و همه جا برای امسال سرلوحه کار در مدارس استان بوده و امیدواریم که بتوانیم شاهد تحول همه جانبه باشیم.

عزتخواه افزود: در بحث حوادث اخیر دشمن مدارس را هدف قرار داد و در این مورد هیچ چیزی دستگیر دشمن نشد، دشمن درصدد گرفتن ارزش‌ها و باورها و هویت زدایی تاریخی هستند، اما توانستیم با قرار دادن دانش‌آموزان در محور کارها برای روایت تاریخ و ارزش‌ها برای خود دانش‌آموزان تأثیر بسزایی در پرورش داشته باشیم.

وی در رابطه برنامه‌های هفته تربیت اسلامی پرداخت و تصریح کرد: از هشتم تا چهاردهم اسفند بنام هفته امور تربیتی اسلامی نامگذاری شده و از مهمترین برنامه‌های این هفته مربی و تربیت، خانواده و تربیت، رسانه و تربیت، زیست بوم جدید و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خانواده اگر به کمک مدرسه نیاید آموزش و پرورش نمی‌تواند در امر تربیت کارایی لازم را داشته باشد در کنار خانواده کمک رسانه به تقویت آموزش و پرورش در کنار نقد منصفانه حائز اهمیت و مهم است.

عزت خواه با اشاره به اینکه در سه هزار مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه تربیتی وجود داشته باشد، افزود: زیارت گلزار شهدا در استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و اجرای سایر برنامه‌ها در هفت روز هفته تربیت در شهرستانهای استان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عزت‌خواه بیان کرد: طرح شنبه‌های تفسیری جهت آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی کلید خورده است و درصدد تقویت پیوند مدارس با علما هستیم و در این راستا برنامه‌هایی در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha