• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401112620088
  • خبرنگار : 50310

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

۵ مؤلفه برجسته اندیشه دفاعی رهبری

۵ مؤلفه برجسته اندیشه دفاعی رهبری

ایسنا/لرستان مهرداد ویسکرمی باور داشتن به قدرت و پشتوانه‌ مردمی نظام، اعتقاد به قوی‌ شدن ایران، اعتقاد به جهاد تبیین و سخن‌ گفتن با مردم، دفاع شفاف از مظلومان و مستضعفان عالم و لحاظ‌ کردن امدادهای غیبی در عین رعایت کارشناسی و عقلانیت را پنج مؤلفه برجسته اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری دانست.

مهرداد ویسکرمی در نشست دانشگاهی نخستین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» که در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه باور داشتن به قدرت و پشتوانه‌ مردمی نظام، نخستین مؤلفه‌ اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: خیلی از کشورهای اطراف ما برای بقای حکومت‌ها و کشورشان در برابر تهدیدها، مدام درباره توپ و تانک و انواع سلاح‌ها مانور می‌دهند، در حالی که یکی از مؤلفه‌های پیامبرگونه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، باور به این موضوع است که مردم، قدرت اصلی دفاعی در برابر تهدیدات دشمن هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر حضور و مشارکت مردم در صحنه‌ها، تأکید خاصی دارند، اضافه کرد: اعتقاد مقام معظم رهبری به اثرگذاری رأی مردم در بقا و دوام حکومت اسلامی، همیشه یک باور بسیار جدی بوده است و این، جایگاه مهم مردم در اندیشه ایشان را نشان می‌دهد.

ویسکرمی مؤلفه دوم در اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری را اعتقاد ایشان به قوی‌ شدن ایران دانست و ادامه داد: ایران در امور دفاعی، قوی شده است و شاهد هستیم که دشمنان، جرات تهدید ایران را ندارند. در حال حاضر قدرت ایران در تولید پهپاد به‌گونه‌ای است که دشمنان به این قدرت، اذعان می‌کنند و این همان باور به قوی‌ شدن ایران در اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی مؤلفه سوم اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری را اعتقاد ایشان به جهاد تبیین و سخن‌ گفتن با مردم دانست و اظهار کرد: در جهاد تبیین، راهکار عبور از گردنه‌های سخت، سخن گفتن با مردم است. یکی از ایرادات برخی از ما مسئولان این است که به علت ترس از انتقادات یا از دست دادن میز و صندلی مدیریت، از بیان حقیقت طفره می‌رویم و گاهی اوقات، از باطل دفاع می‌کنیم؛ در حالی که در چنین مواقعی، سیاست روشن مقام معظم رهبری، سخن گفتن با مردم است، بر پایه همان روشی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) عمل می‌کردند.

وی با بیان اینکه سیاست مبنایی مقام معظم رهبری، سخن گفتن با مردم برای روشنگری است، گفت: مؤلفه چهارم اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری، دفاع شفاف از مظلومان و مستضعفان عالم است. ایشان با صراحت و شجاعت اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران از مظلومان و مستضعفان عالم همچون ملت مظلوم فلسطین، دفاع می‌کند.

ویسکرمی اضافه کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مستضعفان سوریه، لبنان، سوریه، عراق و... هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای امنیت پایدار کشور است؛ الان می‌بینیم مستضعفان عالم، طرفدار جمهوری اسلامی هستند و دشمن دقیقاً از این موضوع، هراس دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی مؤلفه پنجم اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری را لحاظ‌ کردن امدادهای غیبی در عین رعایت کارشناسی و عقلانیت دانست و تصریح کرد: بدون عقلانیت، دین‌داری نداریم؛ بین فرد شجاع و فرد متهور، تفاوت وجود دارد. انسان شجاع، حق را تشخیص می‌دهد و همچون حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) پای اجرای حق هم ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha