• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401112116540
  • خبرنگار : 50597

سردار رفیعی‌کیا:

به برکت جمهوری اسلامی، امروز مرزهای ایران در آمریکا و اروپاست

به برکت جمهوری اسلامی، امروز مرزهای ایران در آمریکا و اروپاست

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اساس دشمنی آمریکا، انگلیس و غرب با ملت ایران بخاطر شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

سردار هادی رفیعی‌کیا در یادواره شهدای شهر نیم‌ور که همزمان با ایام دهه فجر در امامزاده صالح (ع) نیم‌ور برگزار شد، اظهار کرد: تمام ابهاماتی که در ذهن جوانان ایجاد می‌شود باید توسط خود آنها دنبال شده و با مستندات به جواب برسند.

وی ادامه داد: اساس دشمنی آمریکا، انگلیس و غرب با ملت ایران برای شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. علت اصلی دشمنی غرب و شرق، شعار نه شرقی نه غربی ایران بود. شوروی، آمریکا و انگلیس تحمل ظهور یک قدرت دیگر در منطقه انرژی جهان یعنی خاورمیانه را نداشتند. آنها حاضر نبودند نظامی در کشور بزرگ ایران حاکم شود که شوروی، انگلیس و آمریکا را قبول نداشته باشد.

رفیعی‌کیا افزود: آنها می‌خواستند ما هم مثل دولت‌هایی که گاو شیرده خطاب می‌کنند باشیم. از آنجایی که مردم عزت خود را از کربلا گرفته بودند خواستار ادامه راه عزت سیدالشهدا بودند ولی ابرقدرت های شرق و غرب این را نمی‌خواستند و اکنون نیز نمی‌خواهند.

وی تصریح کرد: از آنجا که ملت ایران می‌خواست روی پای خودش بایستد و عزت داشته باشد، انواع و اقسام تحریم‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و جنگ ترکیبی را علیه ایران به راه انداختند. جنگ هشت ساله را به مردم تحمیل کردند و طی آن جان ۳۰۰ هزار نفر از مردم را گرفتند و زیرساخت‌ها و تاسیسات رفاهی و معیشتی را تخریب کردند.

رفیعی‌کیا گفت: یک عده وطن‌فروش، سازمان منافقین را ایجاد کردند و ۱۷ هزار نفر را صرفاً به خاطر اینکه نظام را قبول داشتند و آماده خدمت به مردم بودند، از ما گرفتند.

وی گفت: خانم حاضر در مجلس اروپا که مدعی دفاع از مردم ایران است، حاضر نیست داروی کودکان پروانه‌ای وارد کشور شود.

وی اظهار کرد: آنها به تمام راه‌ها متوسل شدند تا جلوی این حرکت رو به جلوی انقلاب را بگیرند ولی نتوانستند. در هشت سال دفاع مقدس نیز دغدغه ما این بود که هیچ قسمتی از خاک کشور از آن جدا نشود و شهدا جان عزیز خود را دادند تا کردستان و خوزستان از ایران جدا نشود.

رفیعی‌کیا ادامه داد: به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی مرزهای خود را به اروپا و آمریکا برده است. اکنون آنها دغدغه نفوذ انقلاب اسلامی و ندای آزادی خواهی مردم ایران در کشورهایشان را دارند. جمهوری اسلامی در کنار آمریکا پایگاه دارد البته نه پایگاه نظامی، بلکه پایگاه فکری، عقیدتی و حرف های تازه برای گفتن دارد. در آمریکای جنوبی، شرق و غرب از جمهوری اسلامی استقبال می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در وقایع اخیر، عده‌ای فریب خوردند و بی‌بصیرتی، عده‌ای را به بیراهه کشاند. استانداردهایی که غربی‌ها برای دفاع از حقوق بشر دارند، برای همه روشن است. رفتار دولت آمریکا با سیاه پوستان نمونه‌ای برای این مسئله است. زنی که در فرانسه از او تقدیر می‌شود، همان کسی است که دست خود و همسرش به خون مردم ایران آلوده است.

رفیعی‌کیا تصریح کرد: دشمنی استکبار و غرب با ایران به خاطر این است که ایران می‌خواهد روی پای خود بایستد. به خاطر این است که می‌خواهیم در مکتب امام حسین(ع)، نظام سعادتمند و قوی در دنیا داشته باشیم.

وی گفت: شهدا از جوانی و منافع خود گذشتند تا عفت ایران خدشه‌دار نشود، مردم ایران عزت داشته باشند و ولی فقیه بتواند زمام این نظام را به دست امام زمان برساند. شهدا از ما می‌خواهند تمام تلاش خود را شب و روز بدون منت، صادقانه و خالصانه برای خدمت به مردم به کار گیریم تا مردم در آسایش باشند. شهدا انتظار دارند که فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود.

وی گفت: بزرگترین تئوریسین‌ها اقرار می‌کنند که باهوش‌ترین و زیرک‌ترین رهبر جهان، مقام معظم رهبری است و دشمنان ما، به دانایی، صداقت و کیاست مقام معظم رهبری اقرار می‌کنند ولی برخی جوانان که در جریان اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند هیچ شناختی نسبت به شخصیت و توان ایشان و دستاوردهای انقلاب ندارند که ناشی از کم کاری و غفلت ماست.

رفیعی‌کیا ادامه داد: زمانی که ما در رابطه با دستاوردهای انقلاب با آنها صحبت می‌کردیم، باور نمی‌کردند و  در واقع اغفال شده بودند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با راهبرد مناسب برای اداره کشور گفت: هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که غربی‌ها بتوانند بر آن تسلط پیدا کنند مگر اینکه مردم آن کشور خودشان خواسته باشند.

وی افزود: انتظار ما این است که در این ایام به جهاد تبیین توجه ویژه شود. یک راهبرد، خدمت بی‌منت به مردم است‌. دشمن تلاش بسیاری کرده است که بین اقوام و ادیان مختلف تفرقه ایجاد کند اما تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری، تمام توطئه‌ها را خنثی کرد. خودشان می‌گویند رهبر ایران با یک سخنرانی، تمام سِحر ما را باطل می‌کند.

وی تصریح کرد: راهبرد ایجاد و تقویت وحدت در بین اقشار مردم راهبردی است که رهبری بر آن تاکید کرده است و ما از آن غفلت کرده ایم. 

وی گفت: فضای مجازی آنقدر حساس و تاثیرگذار است که اهمیت آن به اندازه فضای واقعی است. ما انتظار داریم خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود در فضای مجازی بی‌تفاوت نباشند. این فضای مجازی کاری کرده است که بسیاری فکر می‌کنند ما دروغ می‌گوییم.

رفیعی‌کیا ادامه داد: به خانواده‌های شهدا قول می‌دهیم که در پلیس و سازمان نظامی، رهروان راستین برای شهیدان باشیم و امیدواریم پیش شهدا رو سفید باشیم و هیچ وقت در کاری که مقام معظم رهبری را خوشحال کند کوتاهی نکنیم، این مهم را موجب سربلندی خود می‌دانیم چرا که خدمت به شهدا و ادامه دادن راه شهدا خستگی ندارد.

وی افزود: باید بتوانیم روحیه‌ای که در ایام دفاع مقدس وجود داشت را در جهاد تبیین به خوبی نشر دهیم و هر کس در هر کجا مسئولیت دارد باید بتواند این تبیین را به خوبی انجام دهد.

رفیعی‌کیا اظهار کرد: دشمنان یک مسئله کوچک را طوری تبلیغ می‌کنند که گویی تمام جمهوری اسلامی به همان شکل است. در بهداشت، سواد، راهسازی و در راس آن، نعمت امنیت در وضع خوبی هستیم. درحالیکه کشورهای اطراف ما در ناآرامی به سر می‌برند.

وی گفت: ما عزیزان خود را از دست می‌دهیم تا امنیت جهانی از بین نرود. کشوری که خود در راس تروریسم است، سپاه ما را تروریست می‌نامد درحالیکه اگر سپاه نبود، آن‌ها در خانه‌های خود هم امنیت نداشتند. البته خود آنها این مسائل را بهتر از ما می‌دانند.

انتهای پیام 

به برکت جمهوری اسلامی، امروز مرزهای ایران در آمریکا و اروپاستبه برکت جمهوری اسلامی، امروز مرزهای ایران در آمریکا و اروپاست
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha