• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401111814359
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک مسئول کشوری خبر داد

افتتاح ۳۷۲ طرح صنعتی در کشور طی دهه فجر

افتتاح ۳۷۲ طرح صنعتی در کشور طی دهه فجر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۳۷۲ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در ایام دهه مبارک فجر در شهرک های صنعتی استان‌های کشور افتتاح می شود.

«علی بلالی دهکردی» روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی در یاسوج، افزود: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شرکت شهرک ها دستگاه های حمایتی برای واحدهای دانش بنیان دارند و برای نمونه در شهرک های تقاضا محورمان زمین به صورت مزایده واگذار می شود.

وی افزود: واحدهای دانش بنیان از این امر مستثنی هستند و زمین به صورت مستقیم به آن ها واگذار می شود.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان تصریح کرد: شرایط تقسیط وام ها برای این واحدهای دانش بنیان طولانی تر خواهد شد و این ها از جمله حمایت هایی است که این سازمان از شرکت های دانش بنیان دارد.

بلالی دهکردی عنوان کرد: به جهت مسائل مربوط به واحدهای کوچک، کنسرسیوم های صادراتی وجود دارد زیرا واحدهای کوچک قادر نیستند به تنهایی صفر تا ۱۰۰ محصولاتش را انجام دهد و دانش این را ندارند که بتوانند محصولات شان را صادر کنند.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت های صادرات محور و کنسرسیوم های صادراتی کمک می کند که محصول این واحد های کوچک را صادر کند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان تاکید کرد: امسال کنسرسیوم های صادراتی به تنهایی توانسته اند نزدیک به ۲۴ میلیون دلار از واحدهای کوچک صادرات داشته باشند.

بلالی دهکردی ابراز کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار واحد صنعتی بهره بردار در کشور وجود دارد که تقریبا بیش از ۶ هزار مورد غیر فعال هستند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد در داخل و خارج از شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان‌ها عارضه یابی می کنند و واحدهای مشاوری در مراکز کسب و کار شهرک ها مستقر شده اند که دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی تعطیل شده را عارضه یابی می کنند.

بلالی دهکردی ادامه داد: این تعطیلی‌ها پیگیری و از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد به چرخه تولید باز می گردد و حتی در مواردی با شریک جدید و جا به جایی سرمایه گذار واحدهایی دوباره به چرخه تولید برگشتند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: از بتدای امسال تاکنون توانسته ایم نزدیک به چهار درصد از واحدهای راکدی که تعطیل بوده اند کم کنیم و اوایل سال نزدیک به ۱۷.۸ درصد واحدهای کل کشور راکد بودند اکنون به ۱۳.۹ درصد رسیده که آمار رو به کاهش است.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان مستعدی است و مردان و زنان سخت کوشی دارد و پتانسیل های توسعه ای در این استان در همه زمینه ها شامل توریستی، کشاورزی، دامداری و صنعت وجود دارد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان افزود: شهرک شماره سه یاسوج حدود سال ۱۳۷۷ کلنگ زنی شد و آن زمان کسی فکر نمی کرد صنعت در این شهرک رشد بکند.

بلالی دهکردی ادامه داد: پس از ۲۴ سال بازدید در فاز دوم و سوم هم توسعه یافته و جالب است که این استان ۹۵ درصد سرمایه گذاری ها از بخش خصوصی است.

وی ابراز کرد: بخش خصوصی هم وقتی سرمایه گذاری می کند که احساس کند سرمایه اش بر می گردد، سرمایه یک طرفه و اجباری نبوده است و این ادعا که استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه توسعه صنعتی دارد نشان می دهد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان گفت: اکنون قریب ۵۵۰ واحد در کل استان کهگیلویه و بویراحمد پروانه بهره برداری گرفته اند و حدود ۴۵۰ واحد از این تعداد در حال تولید اند و فعال هستند.

مشاور رئیس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک ایران بیان کرد: ما به عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در امر زیرساخت ها با توجه به ارزش افزوده ای که کارهای دانش بنیان دارند در همین شهرک واحد دانش بنیانی بازدید شد که به خود می بالیم که در یک استان کوچک یک واحد دانش بنیان کار می کنند و به کشورهای صاحب نام محصولات آن صادر می شود.

بلالی دهکردی تصریح کرد: این شرکت با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۲ و پس از انقلاب شکل گرفته است.

وی افزود: برای اینکه یک واحد صنعتی در جایی مستقر بشود ۳۵ استعلام باید صورت می گرفت و سرمایه گذار در طول اخذ این استعلام ها خسته می شد و حتی کار را رها می کرد و از سرمایه گذاری منصرف می شد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: با تاسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تمام این استعلامات در یک پهنه صنعتی صورت می گیرد و در واقع با یک سیستم نوین بعضی از استعلامات زمین را به متقاضی واگذار می کند.

بلالی دهکردی تاکید کرد: در برخی از شهرک های صنعتی این سازمان در کمتر از ۴۸ ساعت زمین به متقاضی واگذار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت سیزدهم که فرآیندها باید سیستمی شود واگذاری زمین به صورت الکترونیکی شده است.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: متقاضی می تواند از دفتر کار خودش، بحث جواز تاسیس را پیگیری، زمین را در یکی از سایت های شهرک صنعتی انتخاب کند و مقدمات واریز وجه اش را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، بلالی دهکردی بیان کرد: این فرآیند در جهت رفع گلوگاه ها و رفع امضاهای طلایی بسیار موثر باشد و مردم می بینند که دولت سیزدهم در جهت شفاف سازی عملکرد خودش است.

گفتنی است که در این سفر یک روزه بلالی دهکردی از مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج سه، شرکت گسترش کاربرد فناوری و یک شرکت کولرگازی بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha