• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111712823
  • خبرنگار : 50492

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان به مناسبت دهه فجر گفت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، تملک استان و اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۱۵۴ هزار و ۱۲۵ میلیون ریال اجرا شده و ۱۱۴۱ خانوار عشایر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

محمدحسین جعفری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۱۴۱ خانوار عشایر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد. احداث منبع ذخیره آب، انتقال آب، بهسازی چشمه، احداث باسکول، آسفالت معابر، تجهیز سالن‌های ورزشی، توسعه شبکه برق، تسطیح و بازگشایی راه‌های عشایری و تحویل پنل‌های خورشیدی از این پروژه‌هاست.  

مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: عشایر این استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی‌سنتی به استقبال دهه فجر رفته و بازدید از مناطق عشایری، دیدار با عشایر، برگزاری میز خدمت، تجلیل از عشایر نمونه، برگزاری مسابقات فرهنگی‌ورزشی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای عشایر، غبارروبی مزار شهدا و حضور در مراسم باشکوه ۱۲ و ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های دهه فجر سال جاری در مناطق عشایری خراسان رضوی است.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان رضوی، جعفری ادامه داد: افتتاح خط تولید خوراک کامل تخمیری ویژه دام سبک با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی خط انتقال آب شرب از سد چهچهه به مناطق عشایری شهرستان‌های کلات و سرخس با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان از پروژه‌های ویژه عشایری این استان است.

خراسان رضوی ۸۲۰۰ خانوار عشایر به تعداد ۳۳ هزار و ۴۵۶ نفر را تحت پوشش دارد. تعداد دام عشایر استان ۹۳۵ هزار و ۶۱۴ واحد دامی است که بیش از ۱۲ درصد دام سبک استان را شامل می‌شود. عشایر خراسان رضوی در پنج زیست‌بوم، ۷۳ سامانه و ۳۶۴ سامانه عرفی در سطح ۱۳ شهرستان استقرار داشته و قلمرو تردد آن‌ ۶۰ درصد مراتع استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha