• پنجشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110604869
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل راهداری گلستان خبر داد؛

رشد ۱۱۴ درصدی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح راهداری گلستان

رشد ۱۱۴ درصدی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح راهداری گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۷۹ پروژه راهداری با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال همزمان با ایام دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: این رقم ۱۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه فجر ۱۴۰۰ رشد داشته است.

عادل مصدقی ظهر امروز پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ در ستاد خبری فجر استان گلستان که با حضور رؤسای کمیته‌های تخصصی و ستادهای شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: برای گرامیداشت فجر ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوع فرهنگی تدوین شده که علاوه بر آیین‌های افتتاح پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه برای دهه فجر امسال شاهد رشد ۱۱۴ درصدی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی هستیم، ادامه داد: در این ایام ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که این رقم در فجر سال گذشته ۶۵ پروژه با اعتباری معادل ۲ هزار و ۴۶ میلیارد ریال بوده است.

وی با تأکید بر اینکه از پروژه‌های مذکور ۷۱ پروژه قابل بهره‌برداری و ۸ پروژه آماده برای کلنگ‌زنی است، افزود: در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باری استان با مشارکت بخش خصوصی بهره‌برداری از ۲۲۳ دستگاه ناوگان سنگین و ۷ دستگاه ناوگان سبک با رقمی معادل ۱۱ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال را داریم که جدا از اعتبارات ملی و استانی است.

مصدقی در ادامه به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان آزادشهر ۹ پروژه با اعتبار ۳۳۵ میلیارد ریال، آق‌قلا ۲ پروژه با اعتبار ۱۶۱ میلیارد ریال، بندرترکمن، ۴ پروژه با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال، بندرگز ۴ پروژه با اعتبار ۵۱۵ میلیارد ریال، رامیان ۸ پروژه با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال، علی‌آبادکتول ۷ پروژه با اعتبار ۵۶۷ میلیارد ریال، کردکوی ۸ پروژه با اعتبار ۴۱۳ میلیارد ریال، کلاله ۵ پروژه با اعتبار ۵۹۹ میلیارد ریال، گالیکش ۳ پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، گنبدکاووس ۷ پروژه با اعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال، مراوه‌تپه ۵ پروژه با اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال، مینودشت ۵ پروژه با اعتبار ۲۳۴ میلیارد ریال و گرگان ۹ پروژه با اعتبار ۳۵۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی از اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی ناوگان راهداری استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم جهت خرید یک دستگاه گریدر، بازسازی ماشین‌آلات، تجهیز و بهسازی راهدارخانه‌ها و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha