• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110402831
  • خبرنگار : 50163

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری زنجان شفاف است

محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری زنجان شفاف است

ایسنا/زنجان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: جلسات شورای شهر زنجان علنی برگزار شده و همه اقدامات و حتی بودجه و محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرداری زنجان کاملا مشخص و شفاف است.

مجید ناصحی‌مقدم ظهر امروز (۴ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی توسط دشمنان، اظهار کرد: ما از این اتفاق تعجب نکردیم؛ چرا که طبق آیه شریفه‌ای که در بالای آرم نهاد سپاه پاسداران نقش بسته است، می‌دانیم که دشمنان از این قدرت و صلابت این نهاد می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه تنها ارگان حامی مستضعفان جهان است از دولت‌های ظالم و مستکبر انتظاری نمی‌رود، تصریح کرد: سپاه خدمات ارزشمندی از ابتدای انقلاب تاکنون انجام داده و همواره حافظ امنیت بوده است و ما همیشه حامی این نهاد هستیم.

ناصحی‌مقدم با تاکید بر اینکه هر جا که پرچم مقدس سه رنگ کشورمان به اهتزاز درآمده به اتکای پرچم سپاه پاسداران بوده است، تاکید کرد: امیدواریم هر روز که می‌گذرد ما این نهاد را پرقدرت‌تر مجهزتر ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام‌الله دهه فجر، یادآور شد: شهرداری در همین راستا برنامه‌هایی دارد که از جمله آنها می‌توان به افتتاح پروژه‌ها اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به مطالبی که در رسانه‌ها از قول رئیس سازمان امور مالیاتی منتشر می‌شود که خطاب آن به شورای اسلامی شهر در خصوص شفاف‌سازی در هزینه‌کرد ارزش‌افزوده بوده است، تصریح کرد: شفاف‌سازی به عهده مسئولان اجرایی است نه مسئولانی که خود مطالبه‌گر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه شورای شهر نماینده مردم است و از مسئولان اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده مطالعه می‌کنند، متذکر شد: ما مردم را ولی‌نعمت خود دانسته و خود را ملزم به پاسخ‌گویی به آنها می‌دانیم که در همین راستا جلسات شورای شهر علنی برگزار می‌شود و همه اقدامات و حتی بودجه و محل هزینه‌کردهای مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرداری زنجان کاملا مشخص و شفاف است.

وی با توضیح اینکه بودجه شهرداری هفته گذشته به ریز و شفاف به رسانه‌ها عرضه شد، گفت: بودجه مصوب نیز در نهایت شفاف و روشن منتشر می‌شود.

ناصحی‌مقدم با تاکید بر اینکه از مردم زنجان سپاسگذاریم که به موقع مالیات خود را می‌دهند تا پروژه‌های عمران شهر در گردش باشد، یادآور شد: ۵۸۰ میلیارد تومان طی ۹ ماه گذشته وصولی مالیات ارزش‌افزوده ما بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مالیات ارزش‌افزوده ۹ درصد است که یک درصد آن سهم وزارت بهداشت، ۴ درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و ۴ درصد نیز مالیاتی است که وصول می‌شود، تصریح کرد: ما نیز خواستار شفاف‌سازی مالیات‌های جمع‌آوری شده در استان هستیم.

این مسئول با بیان اینکه طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده هر سه ماه یک‌بار سازمان امور مالیاتی موظف است سیاهه درآمدهای مالیاتی را به تفکیک اعلام کند که تاکنون این موضوع محقق نشده است، ادامه داد: باید مردم بدانند مالیات وصولی به چه میزان بوده و کجا هزینه شده زیرا آن چیزی که به شهرداری داده شده، تنها ۱۰ درصد مالیات‌های وصولی استان است.

وی با اشاره به اینکه نباید سر مردم منت بگذاریم زیرا پول مردم را گرفته و برای خودشان هزینه می‌کنیم، متذکر شد: پولی که گرفتیم باید درست و در جای خود هزینه شود تا مردم ثمره آن را ببینند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه ما دنبال چالش نیستیم بلکه هدف‌مان خدمت است، توضیح داد: نباید طوری صحبت شود که مردم ناامید شوند و احساس کنند پول‌های‌شان حیف و میل می‌شود.

ناصحی‌مقدم با یادآوری اینکه از مسئولان اجرایی تقاضا داریم خود را نسبت به مردم پاسخ‌گو بدانند، ادامه داد: نباید برای جایگاه‌های خودمان تبلیغ کنیم بلکه هدف باید خدمت به آنان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha