• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102718942
  • خبرنگار : 50181

مصری:

گشایش نزدیک است

گشایش نزدیک است

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی مردم نتیجه خواهد داد، گفت: گشایش نزدیک است.

عبدالرضا مصری، امروز(۲۷ دی) در آیین افتتاح گازرسانی به روستاهای فیروزآباد کرمانشاه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور که متاثر از تحریم‌ها است، افزود: صادرات نفت ایران در سال‌های قبل از انقلاب ۴.۵ میلیون بشکه بود، اما با آن همه منابع مالی که در کشور در اختیار بود، برای جمعیت ۳۰ میلیونی آن روز ایران، آب، راه و برق روستایی چندانی در کشور نداشتیم.

وی از کاهش قابل توجه فروش نفت به دلیل شرایط تحریم یاد کرد و ادامه داد: اگر امروز هم مانند گذشته فروش نفت داشتیم، درآمد کشور بیش از سه برابر رقم کنونی بودجه عمومی ۱۵۰ هزار همتی دولت بود و می‌توانستیم بخش عمده آن را به عمران کشور اختصاص دهیم.

مصری با بیان اینکه امروز مشکلات معیشتی مردم را می‌دانیم و مدام رصد می‌کنیم، گفت: فراموش نکنیم عامل اصلی این مشکلات دشمن است و نباید به اشتباه سر بقیه داد بزنیم.

وی از ایستادگی و مقاومت مردم قدردانی کرد و گفت: اکنون گشایش نزدیک است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از مشکلات بخش فیروزآباد هم یاد کرد و با اشاره به اقداماتی که در این بخش انجام شده، افزود: برای روستا به روستای این منطقه پرونده تشکیل دادیم.

مصری با بیان اینکه برخی مسائل زود به نتیجه نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال‌ها پیگیر آن بودیم گازرسانی به این منطقه بود. آن هم در شرایطی که سرانه در نظر گرفته شده برای یک انشعاب گاز در این بخش چند برابر نقاط دیگر کشور بود.

وی از مشکل برخی معارضین محلی در فیروزآباد یاد کرد که روند اجرای پروژه‌ها را به تاخیر انداخته و تاکید کرد: عوامل مختلف باعث شد این پروژه گازرسانی هفت سال به طول بیانجامد.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه از تلاش‌های صورت گرفته برای تامین آب منطقه فیروزآباد هم یاد کرد و ادامه داد: چندین دستگاه حفاری آوردیم و به آب نرسیدیم، اما تا خبردار شدیم دستگاه حفاری روسی برای چاه نفت وارد ایران شده آن را با گرفتن دستور دو وزیر به فیروزآباد آوردیم و به آب هم رسیدیم، اما آب گوگرد داشت.

مصری در پاسخ به انتقاد برخی جوانان فیروزآباد مبنی بر نبود کار در این منطقه، یادآور شد: مردم از بیکاری گلایه دارند، اما ده‌ها هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشاورزان همدانی و اصفهانی اجاره می‌دهند.

مصری از جوانان خواست تنها به دنبال شغل پشت میزنشینی نباشند و هر کاری که متناسب با توانمندی آنهاست، انجام دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha