• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071814436
  • خبرنگار : 50181

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان:

۱۲ درصد از مطالبات گندمکاران کرمانشاه پرداخت نشده‌است

۱۲ درصد از مطالبات گندمکاران کرمانشاه پرداخت نشده‌است

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ درصد از مطالبات گندمکاران کرمانشاه باقی مانده، بر لزوم پرداخت هرچه زودتر پول گندمکاران تاکید کرد.

ناصر مرادی در جلسه امروز (۱۸ مهر) کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره‌ای به لزوم پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران، افزود: با پیگیری مدیران استان تاکنون ۸۸ درصد مطالبات گندمکاران کرمانشاه پرداخت شده و تنها ۱۲ درصد آن باقی مانده است.

وی تاکید کرد: این بدهی نیز عمدتا مربوط به کشاورزانی است که گندم خود را با تاخیر تحویل داده‌اند که امیدواریم پرداخت مطالبات این کشاورزان نیز تا آخر ماه جاری انجام شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از اهمیت پرداخت به موقع پول کشاورزان یاد و  افزود: پرداخت به موقع باعث می‌شود انگیزه کشاورزان برای تولید محصولات افزایش یابد.

مرادی سپس با اشاره به ظرفیت قابل توجه کرمانشاه در حوزه تولید مرغ و با اشاره به وجود ۵۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان، گفت: مازاد بر نیاز استان تولید مرغ داریم که می‌توان بخشی از آن را صادر کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه دام نیز ظرفیت‌های خوبی داریم و در سال‌هایی که تولید دام سبک استان زیاد بود، صادرات دام زنده از کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس را شاهد بودیم.

مرادی  در ادامه تامین پایدار نهاده‌های دامی، فراهم شدن زمینه صادرات مرغ تولیدی مازاد، تامین تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی و ... را از مهمترین مطالبات این حوزه عنوان کرد.

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست به موضوع صادرات مرغ اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه گفته می‌شود قیمت نهاده‌های مورد نیاز طیور آزاد است، اما هنوز هم برای مواردی مانند دارو، سوخت مورد نیاز واحدهای مرغداری و ... یارانه می‌دهیم و منطقی نیست مرغی که با اختصاص این یارانه تولید می‌شود، به دست مردم کشورهای دیگر برسد.

وی اظهار کرد: طرح پیشنهادی ما برای صادرات مرغ مازاد این بود که واحدهایی صادرات محور داشته باشیم، اما دارو، سوخت و ... را با نرخ آزاد دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به موضوع پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: همین حالا ۱۲ هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات برای بخش کشاورزی داریم که متاسفانه منابع کافی برای پرداخت آن در اختیار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha