• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102415923
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فرماندار سربیشه تاکید کرد:

آموزش مردم و مدیران در شرایط بحرانی؛ فاکتوری غفلت شده و نیازمند توجه

آموزش مردم و مدیران در شرایط بحرانی؛ فاکتوری غفلت شده و نیازمند توجه

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار سربیشه بر آموزش مدیران دستگاه‌ها و شهروندان برای مواجهه و برون رفت از شرایط بحرانی تاکید کرد و گفت: تاکنون به آموزش شهروندان و مدیران برای ارتقای آمادگی در شرایط سخت و بحرانی توجه جدی نشده است.

محمدرضا لکزایی در گفت‌وگو با ایسنا از آمادگی‌ ستاد مدیریت بحران شهرستان سربیشه برای سرمای پیش رو خبر داد و گفت: با توجه به هشدارهای ستاد بحران استان در رابطه با ادامه بارندگی‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به رفع یخ زدگی سطح جاده‌های کوهستانی و آمادگی تمامی خودروهای سنگین اقدام لازم را به عمل آورد. 

وی افزود: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند. 

فرماندار سربیشه به آمادگی و همکاری دهیاران و بخشداران اشاره کرد و گفت: بخشداران و دهیاران نسبت به ارائه گزارش افراد در راه مانده یا محاصره در سیل یا برف در اسرع وقت به ستاد بحران شهرستان اقدام تا تمهیدات لازم به عمل آید.

وی، نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق، رفع قطعی تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امداد رسانی توسط فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد. 

لکزایی گفت: رسانه‌ها که رسالت آگاهی رسانی به افکار عمومی را بر عهده دارند در زمان وقوع بحران‌ها به ویژه حوادث طبیعی نظیر سیل و برف و کولاک نقش اساسی در کاهش نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و توجه به آرامش و امید در جامعه دارند. 

وی به ایجاد فضاهای اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: در تمامی بخش‌های شهرستان سربیشه فضاهای اسکان اضطراری با همکاری و هماهنگی بخشداری‌ها و هلال احمر پیش بینی شده است. 

تدابیری برای مدیریت مصرف گاز 

فرماندار سربیشه یادآور شد: باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنیم. 

لکزایی با بیان اینکه به طور جدی به دنیال این هستیم که واحدهای مرغداری‌ از سوخت جایگزین استفاده کنند، افزود: هر گلخانه به اندازه ۵۰۰ واحد خانگی گاز مصرف می‌کند و پیگیر اتخاذ تصمیمات برای صرفه جویی در این بخش نیز از طریق سوخت جایگزین هستیم.

وی با اشاره به توزیع کپسول گاز در درح، لانو و ماخونیک، تصریح کرد: تدابیری برای تأمین مخازن نفت سفید و توزیع آن دیده شده؛ جایگاه‌های سی ان جی نیز اکنون سوخت گیری ندارند و در مجموع در حال مدیریت مصرف گاز در شهرستان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha