• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102415853
  • خبرنگار : 50547

کارآفرین فعال حوزه صنعت:

ضرورت حمایت از فعالان دانش‌ بنیان در مازندران/ایجاد شرایط سخت پیش‌روی کارآفرینان

ضرورت حمایت از فعالان دانش‌ بنیان در مازندران/ایجاد شرایط سخت پیش‌روی کارآفرینان

ایسنا/مازندران کارآفرین فعال حوزه صنعت در مازندران به لزوم حمایت از تولید کنندگان و فعالان حوزه دانش بنیان توسط وزارتخانه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: با منع ورود کالاهایی که دانشمندان ایرانی و سرمایه گذاران می‌توانند با قیمتی به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی به بازار عرضه کنند، می‌توان با تحریم‌ها مبارزه کرد و به معنای واقعی خودکفا و بی‌نیاز از بازار خارجی بشویم که این انتظار را از مسؤولان ذیربط داریم.

وجود تحریم‌های بیشمار و ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و چالش‌های پیش روی اقتصاد، صنعت، تولید و اشتغال کشور؛ دانشمندان و پژوهشگران کارآفرینی که تولیدات آنها بر پایه دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان است می‌توانند چرخ صنعت و اقتصاد را به حرکت در آوردند، اما با مسیرهای سخت و حتی صعب‌العبور برای صدور مجوز و تسهیلات مواجه می‌شوند. برای اینکه ایران اسلامی بی‌نیاز و وابستگی به بازار خارجی نداشته باشد لازم است مسؤولان در صدور مجوزها و حمایت از کارآفرینان مشکلات پیش‌روی آنان را بردارند و راه‌گشا باشند.

حمیدرضا مردانی در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال همیشه تأکید و به آن توجه داشتند و از اولویت‌های جمهوری اسلامی برشمردند؛ موضوع اقتصاد، کارآفرینی، اشتغال جوانان و دانش بنیان بود.

وی گفت: با تحریم‌هایی که جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای مستکبر و ظالم روبرو شد، باید به نیروهای داخلی خودمان اعتماد و تکیه کنیم؛ اما متأسفانه حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران و افراد علمی توانمند در صنعت که بتوانند در مشکلات و چالش‌های موجود در  کشور گشایش‌های صنعتی، اقتصادی و حتی سیاسی را ایجاد کنند صورت نمی‌گیرد.

 مردانی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت دغدغه‌های ما زیادی است، اظهار کرد: مشاهده می‌شود مواد اولیه‌ای که در حوزه دام و طیور و از نیازهای اساسی کشور هستند، از آلمان وارد بازار کشور می‌شوند، از اینرو با تحقیقاتی که انجام دادیم و در سنتز(تولید) اِشِل آزمایشگاهی و آنالیزهای مرتبط با ساخت این مواد موفق عمل کردیم که در ادامه فعالیت‌های خودمان در سنتز اشل نیمه صنعتی به انجام رساندیم.

این فعال علمی در زمینه دانش بنیان تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه روزی به دنبال کسب مجوز شرکت دانش بنیان هستیم اما تا کنون صدور آن به دلایل گوناگون انجام نپذیرفت. با این حال از کار و تلاش دست نکشیده و در ۹ ماه اخیر هزینه‌های زیادی برای تولید مواد اولیه دام و طیور که از لحاظ کیفی با محصولات شرکت basf آلمان برابری می‌کند را ارزیابی کردیم تا بتوانیم مواد ساخت کشور خودمان را در بازار این صنعت به دست مصرف کنندگان برسانیم.

 وی به لزوم حمایت از تولید کنندگان و فعالان حوزه دانش بنیان توسط وزارتخانه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: با منع ورود کالاهایی که دانشمندان ایرانی و سرمایه گذاران می‌توانند با قیمتی به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی به بازار عرضه کنند، می‌توان با تحریم‌ها مبارزه کرد و به معنای واقعی خودکفا و بی‌نیاز از بازار خارجی بشویم که این انتظار را از مسؤولان ذیربط داریم.

 مردانی اهمیت صنعت دام و طیور برای مردم و سلامت آنها را یادآور شد و افزود: محصولات تولیدی شرکت ما باعنوان مینرال‌های آلی بر پایه اسیدهای آمینه به خصوص گلایسین و متیونین که نسل سوم مواد معدنی در صنعت دام و طیور بوده متاسفانه کاملا وارداتی هستند.

این چهره علمی و استاد دانشگاه، گفت: محصولات ما از لحاظ کیفی با نمونه‌های وارداتی کاملاً برابری و حتی برتری می‌کنند اما متأسفانه حمایت‌های مالی، راه گشا و تسهیل کننده لازم از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط نمی‌شویم.

 وی با اشاره به توجه مسؤولان به دانشمندان، هیأت‌های علمی و افراد فعال در کارآفرینی، اظهار کرد: باعث یأس، ناامیدی و ناراحتی است که کشورهایی مانند حاشیه خلیج فارس، ترکیه و افغانستان به شرکت ما پیشنهاد حضور در کشور خودشان و فعالیت و تولید محصولاتمان را حتی با نام برند و کشور خودمان را می‌دهند.

مردانی تصریح کرد: سایر کشورها، عمق ارزش محصولات تولیدی بر پایه دانش بنیان را درک می‌کنند اما در کشور خودمان و از سوی مسؤولان ذیربط هیچگونه حمایتی نمی شویم، بلکه در مسیر صدور مجوز و حتی پرداخت تسهیلات آسان برای کارآفرینان سخت‌ترین شرایط را پیش رویشان می‌گذارند.

وی نتیجه بی‌توجهی مسؤولان مازندرانی را نا امیدی کارآفرینان و حتی متأسفانه اقدام به مهاجرت کردن آنها دانست و ادامه داد: اما ما به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم و هدف و اراده دائمی ما فعالیت و تولید در ایران اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha