• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401102113986
  • خبرنگار : 50448

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر:

مدارس بوشهر بر اساس آمایش استانی ساخته می‌شوند

مدارس بوشهر بر اساس آمایش استانی ساخته می‌شوند

ایسنا/بوشهر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ساخت مدارس با آمایش سرزمینی استان براساس سن دانش آموزان، مقطع تحصیلی و رشد جمعیتی آن منطقه جغرافیایی که در سال‌های آتی با آن مواجه می‌شود، انجام می‌گیرد.

ابراهیم احمدی چهارشنبه ۲۱ دی در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: با توجه مدت زمان سپری شده از ابتدای سال تاکنون پروژه‌هایی که پیشرفت ۵۰ درصد به بالا داشتند تکمیل و تجهیز شدند و ۲ سالن ورزشی و اولین استخر دانش آموزی نیز در استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شده است که نزدیک به ۱۵۰ کلاس درس اضافه شده و بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات شامل دستگاه‌های سرمایشی، میز و نیمکت، تجهیزات هنرستانی خریداری و به کلاس‌های درس مدارس جهت استفاده  دانش آموزان ارسال شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: پهنه‌بندی استان در موضوع مدارس آن انجام شده و بر اساس اینکه چه مقدار تجهیزات نیازمند است بر اساس آمایش سرزمینی انجام شده این توزیع با دقت بهتری انجام پذیرد.

احمدی افزود: آمایش سرزمین براساس دانش آموزان و رشد جمعیتی آن منطقه جغرافیایی انجام می‌گیرد و مدارس آن ساخته خواهند شد و همچنین بر اساس سن دانش آموزان و مقطع تحصیلی که در سال‌های آتی روبه رشد هستند انجام خواهد پذیرفت.

وی عنوان کرد: در چهارشهرستان جنوبی بواسطه احداث وفعالیت صنایع پتروشیمی و مهاجرت افراد غیر بومی رشد جمعیتی در آن مناطق شکل گرفته که برای پتروشیمی‌های مستقر در قبال زیرساخت‌ها و توسعه مدارس تعریفی نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با تفاهم نامه‌ای که با شرکت ملی مناطق نفت خیز و سازمان نوسازی مدارس کشور انجام پذیرفته است ۱۰۰ میلیارد تومان از نفت و ۹۴ میلیارد تومان سازمان نوسازی مدارس متعهد می‌شوند که ۲۵ مدرسه در چهار شهرستان جنوبی را تکمیل و احداث کنند و تا مهر ۱۴۰۳ به بهره برداری رسد و درحد مطلوبی از مشکلات آن مناطق حل خواهد شد.

احمدی گفت: نقطه بحرانی در مدارس تخریبی استان ما در حال حاضر شهرهای بوشهر، سعد آباد دشتستان و بخش مرکزی تنگستان است که از لحاظ تخریبی بیشتر و در سنوات گذشته کمتر به آن مناطق پرداخته شده است و از دغدغه‌های مجموعه نوسازی مدارس این مناطق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha