• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040704577
  • خبرنگار : 90057

سید حسن نصرالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

سید حسن نصرالله:  آینده ملت‌ها و حکومت‌ها به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش به ملت ایران مجددا تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت پخش شد، گفت: از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت میکنم. ما همانطور که در ایام حادثه اشاره کردیم از همان لحظه اول در کنار شما بودیم و در غم شما شریک شدیم. از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر آقایمان رهبر معظم انقلاب دام ظله الشریف و حوزه‌های عملیه و مسئولین محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و خانواده‌های گرامی و شریف عرض می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ما بر اهمیت تبدیل تهدید به فرصت تاکید می‌کنیم. ما با رویداد بزرگی روبرو شدیم و رهبرانی را از دست دادیم، اما تهدیدها به فرصت تبدیل شدند و این باعث نهضت و زندگی جدید شد.

وی با اشاره به ترور ۲ فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و ابو مهندس آن را خیزش و قیام و زندگی دوباره برای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت و همه جنبش‌های منطقه دانست و آنها را به برکت مدیریت حکیمانه رهبر ایران دانست.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: الحمدالله ملت ایران با حضور مستقیم و نحوه برخورد با این حادثه و آرامش و ثبات در ایران به الگویی برای همه دنیا تبدیل شد. دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند، دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام، باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود. این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود. در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها پیامدهای خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی و مالی و معنوی منجر شود اما الحمدلله به برکت رهبری مسئولانه و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجددا از این حادثه سربلند بیرون آمد و الگویی پیشرفته از این نظام ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد، طبیعتا حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آنها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است. حضوری که در انتخابات رئیس جمهوری نمود پیدا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران ملت عزیز فداکار و کربلایی مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه و تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

وی افزود: تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز  می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ضله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.

ایشان سپس با همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری یزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آنها را حفظ کند.

وی در پایان یک بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفته و با آنها ابراز ههدردی کرده و تاکید داشت: آنها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آنها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آنها را با رسول خدا و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران و اوصیا و شهدا و صدیقین نصیبشان کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha