• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101811712
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل امور عشایری استان خبر داد:

تیغ زنی ایل راه های عشایر خراسان شمالی در استان گلستان

تیغ زنی ایل راه های عشایر خراسان شمالی در استان گلستان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از تیغ زنی ایل راه های عشایر این استان در مناطق قشلاقی استان گلستان خبر داد.

رضا روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو مصوبات نشست مشترکی که میان مسئولان ذی ربط امور عشایری این استان با استان گلستان برگزار شد، مقرر شد تا ایل راه های اصلی عشایر این استان در مناطق مراوه تپه و کلاله در استان گلستان تیغ زنی شود که این امر اجرایی شده است.

وی گفت: استان گلستان برای تیغ زنی و مرمت ایل های راه های فرعی نیز در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار است که به زودی اجرایی خواهد شد.

روشن ضمیر در ارتباط با تامین آب شرب عشایری نیز بیان کرد: ایستگاه برداشت آب در شهر مراوه تپه و همچنین حوالی روستای هوتن وجود دارد که عشایر خراسان شمالی در حال حاضر می توانند از این محل ها، آب مورد نیاز خود را برداشت کنند.

وی افزود: همچنین ۴ سکوی برداشت آب برای عشایر ساخته می‌شود که واگذاری آن به پیمانکار برای اجرا در دست اقدام است.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر با پیگیری های انجام شده سهمیه سوخت(نفت سفید) عشایر خراسان شمالی در استان گلستان دو برابر شده و به ۲۵۰ لیتر رسیده است.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا سهمیه سوخت عشایر در خراسان شمالی نیز دوبرابر شود.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به اینکه عشایر از سوخت برای گرمایش سیاه چادر، پخت و پز و روشنایی استفاده می کنند، تاکید کرد: افزایش سهمیه سوخت یکی از نیازهای عشایر این استان بوده چراکه در حال حاضر فقط ۱۰ درصد جامعه عشایری دارای پنل های خورشیدی هستند که بتوانند از آن برای گرمایش و یا روشنایی استفاده کنند.

گفتنی است جامعه عشایری خراسان شمالی با جمعیت ۳۰ هزار نفری در قالب  ۷۳۸۲ خانوار و در اختیار داشتن بالغ بر ۷۰۰ هزار راس دام داشتی سبک، بیش از ۷ هزار تن گوشت قرمز در سال تولید می کنند که معادل ۳۰ درصد گوشت قرمز تولیدی استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha