• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101409346
  • منبع : نمایندگی خوزستان

شناسایی علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه‌های مقابله با آن

شناسایی علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه‌های مقابله با آن

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

وی خطاب به خانواده‌ها عنوان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

بختیاری‌نیا بر ضرورت تهویه هوای مکان‌های سربسته تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم و مناسب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفلوانزا است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان توصیه کرد: کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل نقص سیستم ایمنی، آسم، دیابت، چاقی مفرط و ...، با تشخیص پزشک، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی به اهمیت تغذیه هنگام ابتلا به بیماری اشاره کرد و گفت: در صورت ابتلا به این بیماری، مایعات زیاد مصرف کنید و غذاهای مقوی بخورید؛ بهترین غذاها در این شرایط، سوپ و به ویژه سوپ مرغ و گوشت است.

بختیاری‌نیا ادامه داد: منابع غنی ویتامین C و A از قبیل میوه و سبزی‌ها مصرف کنید و در زمان بیماری از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه، نسکافه و نوشابه  پرهیز کنید. مصرف عسل را فراموش نکنید، عسل به دلیل وجود آنتی باکتریال‌های طبیعی می‌تواند یک ماده غذایی مناسب برای این دوران شما باشد.

وی گفت: اگر دچار سرفه هستید از مصرف شیر، ادویه‌ها، غذاهای صنعتی و کنسروی خودداری کنید؛ مصرف مکمل ویتامین D و مکمل روی با نظر پزشک توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha