• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101005561
  • خبرنگار : 50105

عدم موفقیت پوشش همگانی سلامت در سال ۲۰۲۲

عدم موفقیت پوشش همگانی سلامت در سال ۲۰۲۲

ایسنا/خراسان رضوی پوشش همگانی سلامت همچنان یک هدف جهانی است. مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی در الش ویل سوییس و دانشگاه کارولینای شمالی انجام شد، داده‌های ۱۳۹ کشور را برای بررسی تعهدات پوشش بهداشتی جهانی برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در نظر گرفت. نتایج نشان می‌دهد برای دستیابی به جدول‌های زمانی هدف‌گذاری شده در دستور کار سلامت، تغییرات بسیاری لازم است.

به نقل از ویفروم، رشد مداوم جمعیت انسان در جهان تنها مهمترین مدرکی است که موفقیت توسعه پیش‌رونده مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان را نشان می‌دهد. عدم توسعه مراقبت‌های بهداشتی در سه سال گذشته در نتیجه همه‌گیری کووید ۱۹ منجر به اجرای موارد بسیار و همچنین مرگ‌ و میر قابل‌ توجهی شد.

عجله برای توسعه واکسن عملکرد بالینی طولانی‌مدت از نظر آزمایش‌های واکسن را به خطر انداخت و کمبودها و تنگناهای غیرمنتظره را در سیستم‌ها و زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی آشکار کرد. این رویدادهای اخیر سوالات اساسی را در مورد پوشش جهانی سلامت در جهان ایجاد می‌کند که در دهه‌های آینده همچنان باقی خواهند ماند.

یافته‌ها حاکی از آن است که کشورها با تداوم توسعه زیرساخت‌های سیاست پوشش سلامت همگانی، تعهدی قوی به پوشش همگانی سلامت دارند.

بر اساس گزارش گروه بانک جهانی، پوشش همگانی سلامت اساسا به تضمین دسترسی مردم جهان به مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز خود بدون تحمل مشکلات مالی مربوط می‌شود.

گروه بانک جهانی تایید کرد که این نگرانی همچنین برای پایان‌ دادن به فقر شدید و افزایش برابری و رفاه، همانطور که در اهداف توسعه پایدار مشخص شده، اساسی است. اگرچه برخی کارها در حال انجام است، نرخ کار انجام شده در همه کشورها با توجه به در دسترس بودن منابع و سطح تعهد تبدیل به نقشه‌های راه ملموس به‌ طور نامتناسبی متفاوت است.

از این پس ضروری است که توجه کنیم پوشش همگانی سلامت تنها وسیله تضمین مراقبت‌های بهداشتی برای همه شهروندان جهان، بدون توجه به مکان و زمان باقی می‌ماند و برای دستیابی به جدول زمانی هدفمند برنامه سلامت برای همه ۲۰۳۰ تغییرات اساسی لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha