• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401101005364
  • منبع : نمایندگی کردستان

پیشرفت طرح تبدیل شبکه در کردستان به ۸۰ درصد رسید

پیشرفت طرح تبدیل شبکه در کردستان به ۸۰ درصد رسید

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان خبر داد و گفت: با اتمام این طرح در بخش شهری و روستایی شهرستان سروآباد، اکنون ۳ شهرستان استان عاری از شبکه سیم مسی است.

هیوا لهونیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۵ هزارو ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان تاکنون شبکه برق ۴ هزارو ۵۰۸ کیلومتر آن معادل ۸۰ درصد کل شبکه به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح بزرگ در کردستان و در سال جاری با سرعت خوبی در حال اجراست، افزود: از این میزان تبدیل شبکه در استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر آن در سال جاری اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه شبکه برق شهرستان سروآباد و بخش شهری شهرستان مریوان ابتدای دی ماه جاری عاری از شبکه سیم مسی شد، گفت: در مجموع تاکنون شبکه برق بخش شهری شهرستانهای دهگلان، دیواندره و مریوان وهمچنین بخش شهری وروستایی شهرستانهای سنندج و کامیاران و سروآباد به طور کامل اصلاح شده است.

وی بیان کرد: از جمله مزایای عمده استفاده ازکابل خودنگهداردر شبکه های هوایی می توان افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدارقابل ملاحظه، افزایش ایمنی به هنگام کار بر روی خطوط  و کاهش خسارت ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی، استاندارد سازی شبکه و زیبا سازی مبلمان شهری و روستایی اشاره کرد.

لهونیان در پایان اظهار داشت: اجرای طرح های توسعه ایی همچون “طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار” در سطح شهرها و روستاها علاوه بر افزایش میزان رضایت مشترکان شهری، می تواند نقش مهمی در تقویت و تحکیم ماندگاری روستانشینان در روستاها و استانداردسازی زیرساخت های شبکه ای و اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید در روستا شود.

گفتنی است تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش عمده ای از شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح، بازمهندسی و به کابل خودنگهدار تبدیل و عاری از شبکه سیم مسی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha