• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401100401847
  • خبرنگار : 50562

نمایشنامه جدید ایوب آقاخانی «پوست مار» منتشر شد

نمایشنامه جدید ایوب آقاخانی «پوست مار» منتشر شد

ایسنا/خوزستان نمایشنامه «پوست مار» نوشته ایوب آقاخانی در ۴۴ صفحه و با قیمت ۳۳ هزار تومان در انتشارات عنوان چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نمایشنامه «پوست مار» که پس از نمایشنامه‌های «امپراتور و آنجلو»، «جنوب از شمال غربی» و «شیروانی داغ» و رمان «شقیقه‌های سفید» پنجمین کتابی است که نشر عنوان به قلم ایوب آقاخانی به چاپ می‌رساند به واقعه‌ای پرتعلیق در بهار سال ۱۳۵۶ در یک ویلا نزدیک متل قو می‌پردازد.

مادر و دختری مهمان یک دوست قدیمی هستند بی‌آنکه به ابعاد مختلف این دعوت و حضور آگاه باشند رفته‌رفته در فرصتی بسیار کوتاه همه چیز رنگی دیگر به خود گرفته و التهاب بالا می‌گیرد که از ساده‌ترین مسایل که روابط خانوادگی است تا پیچیده‌ترین مسایل که به سیاست و جامعه ارتباط پیدا می‌کند.

ایوب آقاخانی (متولد اول آبان ۱۳۵۴) بازیگر، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است. دارای مدرک تحصیلی کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ۱۳۷۸ و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۱.

نمایشنامه جدید ایوب آقاخانی «پوست مار» شد

فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ وقتی ۱۹ ساله بود به صورت کارآموز از رادیو شروع کرد و نمایش‌های رادیویی زیادی اجرا کرد. او سپس در دانشگاه وارد عرصه تئاتر شد. سال ۱۳۸۰ اولین نمایشنامه خود به نام «دوئتی کوتاه برای پاییز» را چاپ کرد. آقاخانی سپس در جایگاه مدرس و استاد دانشگاه شروع به تدریس کرد و حالا استاد دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه سوره و آموزشگاه‌های هنری است.

از دیگر آثار آقاخانی می‌توان از ترجمه اهمیت ارنست بودن به قلم اسکار وایلد، عصر دیروز (نمایشنامه‌ها در ۲ نسخه)، ۲ نمایشنامه از ایوب آقاخانی (نام همه مصلوبان عیسی است، رویاهای رام نشده)، مکاشفه مؤخر، پیاده در مه (۲ نمایشنامه)، کسوف و تمام صبح‌های زمین، اروند خون، زنانی که به بزها خیره شده‌اند، راهنمای نمایشنامه‌نویسی برای رادیو،  فیلم تئاتر کسوف و فیلم تئاتر تکه‌های سنگین سرب نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha